dinsdag 2 december 2008

Webcam in Åsele

Tja ik was het helemaal vergeten te vertellen hier...
We hebben een, nou nee zelfs drie!!! webcams in Åsele.
Dat is het dorp, stad, 30 km ten noorden waar we alles doen hier in de buurt.
Winkelen, gemeentehuis, school, bieb, bioscoop, kerk enz enz.
Åsele is zeg maar de hoofdplaats in Åsele kommun, de samhället, de stad.
En dat met slechts 2500 inwoners.... nou iets meer volgens mij nu. In heel Åsele kommun wonen een kleine 3500 inwoners. Het gebied is echter zo groot als 1/3 gedeelte van Nederland ;-) Kunnen jullie je het voorstellen????
En slechts 1 vaste politieagent en 2 die nu hier tijdelijk gestationeerd zijn!
Nou hier komt de website van de webcams, je kunt onderaan klikken en dan krijg je de 3 verschillende kamera's.

De eerste is onder bij de konsum die hangt aan de overkant daar (nedre torget). De 2e die hangt richting de bloemist en de derde die hangt aan het gemeentehuis zo over de "torget" het pleintje boven tegenover het gemeentehuis.
http://www.aselemarknad.se/start.php?action=webcam

Je ziet nu heel mooi dat het nu sneeuwt op de webcams (terwijl ik het nu schrijf dan) En al die mooie witte sneeuw, af en toe wat mensen die voorbij lopen en de auto's die zo nu en dan voorbij het scherm rijden. Ik vind het er zo sprookjesachtig uit zien :-)

Thats all voor nu, ik ga verder met opruimen hier.
Fijne dag en veel liefs, S10

Geen opmerkingen: