vrijdag 5 december 2008

Mijn varkenskop.... :-)

Foto: de varkenskop
Foto: de feesttafel voor de vogeltjes

Tja nu denken jullie zeker "was da nou????"
Maar het is inderdaad een varkenskop, maar niet mijn eigen. Het is er eentje die ik gekregen heb van Anders en Elsa, mijn bijenvrienden. Die hadden een heel varken besteld (een joekel joh, meer als 100 kilo!!) Nu had Anders de kop door midden gezaagd en kreeg ik een halve ervan. Ik heb hem opgehangen aan mijn vogelstelling. Voorzichtigheidshalve maar vastgemaakt met een staalkabel zodat de vos er niet mee aan de haal kan gaan! Ook gewoon fäta, (je spreekt het uit als feta) dat vette spek, vet, gekregen en dat in een houder gestopt, die ik normaal voor pindanootjes gebruik. Nu dus dan voor het vet. De vogels vinden het heerlijk er zitten er enorm veel vogels op iedere keer. Alleen als ik de camera te voorschijn haal dan zijn ze verdwenen. Het lukt me nog wel om de specht vast te leggen op de plaat. hier dan een foto ervan bij gevoegd. Specht bij de voerplaats!

Foto: Vogelzwerm slaat neer
Foto: vogelzwerm gaat er vandoor!
Het sneeuwt nog steeds flink, soms ff uppehål en dan weer volle ladingen die naar beneden dwarrelen. Ik zal morgen overdag eens proberen weer wat foto's van buiten te maken van de hoeveelheid sneeuw, want jullie geloven het onderhand niet meer he :-)
Foto: sneeuw plakt aan de boomFoto: sneeuw plakt aan de bomen

Zo meteen ga ik naar Lucia feest in Gafsele waar onze groep van främjandet de fika verzorgd. Het wordt julgröt med smörgåser. (soort van rijstepap met boterhammen)
Ik wach tnog ff dat Rob terug is met 2e span en we gevoerd hebben en dan ga ik weer door. Dit weekend en lekker druk weekend. Morgen en zondag ook trainen en dan morgenavond gaan we met Marco en Linda naar een julbord op het värdshuset. Daar vertel ik dan morgen of zondag wel meer over ok? Morgen is Linda ook jarig, doen we dat tijdens het eten meteen vieren ;-)
Zondag dan weer onze bijna maandelijkse tjejträff met massage en lekker eten samen.
Dus je ziet het ik hoef me niet te vervelen he.
Ik meld me hier wel weer,
doei en fijn weekend allemaal
Liefs S10

Foto: ijspegels aan de dakrand
oh sorry nog allemaal fijne sinterklaasavond toegewenst!
Foto: vogelhuisje met een sneeuwdak

1 opmerking:

Gonny zei

Gatsie Christien, wat een rot gezicht zo'n varkenskop. Wel erg lekker voor de vogels, maar als ik hem had, zou ik hem achter de schuur hangen waar ik hem niet steeds zou zien. Heb je haar weer he?! Nou ja.
Zag de laatste twee dagen inderdaad (nu ik de webcam weer "in beeld" heb), dat het steeds sneeuwt.
Beste met je en een leuke tijd met je bezigheden en het a.s. bezoek van Rob zijn ouders!
Liefs Gon