zaterdag 1 januari 2011

Ogen operatie

Tis alweer een tijdje geleden, maar kon niet eerder hier wat schrijven. Maar de 14 e december heb ik mijn ogen laten laseren. (Lasek)

Ik heb zowel verziend als dichtbij ziend een oog afwijking (tja nog eentje he :-))) ) En daar het hier zo lastig is met een bril in de winter heb ik besloten om mijn ogen te laten behandelen.
Mijn zicht op afstand is nu een stuk beter maar dichtbij lezen is veel lastiger nu. Dat zei de arts ook, dat ik toch nog een leesbril nodig zou kunnen hebben. Nou denk dat dat wel het geval is nu. Maar de volgende keer in de stad een leesbrilletje halen. Echt zo'n oud wijfje ben je dan he...
Maar dan heb ik in ieder geval geen bril meer buiten nodig !





















Het was geen goedkope toestand, ongeveer 24.000 SEK kost het, maar ik hoop dat het dat waard is. Zal het jullie later wel eens laten weten ;-)
Ze halen het netvlies los van het oog en behandelen dan de oogbol direkt met de laser en dan klappen ze het netvlies weer terug en je krijgt dan 5 dagen een beschermingslens over je oog geplaatst. Nu dan flink druppelen met vocht en medicijnen en dan moet het weer goed komen.
Ik merk wel nog dat ik erg gevoelig ben voor licht, dus knijp regelmatig mijn ogen wat meer dicht.
Maar dat zou ook beter worden. Ben benieuwd!

Hier staat wat meer informatie LASEK helaas alleen in het zweeds....

Ik zal ook nog wat meerdere bloggs plaatsen over de afgelopen 2-3 weken toen ik niet kon schrijven... die komen mee en mee hier wel weer. 



Ik hoop dat jullie de schemas een beetje kunnen zien, begrijpen. Tis erg klein, wazig en onduidelijk  geworden



Liefs S10

1 opmerking:

Gonny zei

Maar best nog wel te lezen hoor S10. Zo zag jij zeker toen je net geholpen was :-)Ik hoop dat het helemaal goed komt met je ogen voor veraf. Dat leesbrilletje is het ergste niet, koop er gewoon 10 en leg ze overal neer, doe ik ook al jaren. Of zo'n touwtje om je nek ;-)