woensdag 5 januari 2011

Deuren openen!

Het is echt te gek hoor, maar ik heb super intelligente honden, tenminste onze Hjärtan (hartje) heette eerst Gertrud maar vond dat niet zo leuk....
Dat is onze vorsteher, duitse staander, die ik wil gebruiken als zowel jacht hond, fågelhund alsook sledehond. Een super intelligent beest met enorme energie voorraden. Ze maakt het hele huis onzeker hier.... En stackars (arme) Ös, onze reu die binnen is moet het de hele tijd ontgelden. Ze bijt hem overal waar ze hem maar te pakken krijgt en die arme sukkel, die zegt nog niet eens tegen haar dat ze moet ophouden.
Ze hangt in zijn oren, bijt flink in zijn nek. Trekt aan zijn nek dat ie eruit ziet als een olifantje met zoooooo'n lange oren, zijn nek wam is onderhand uitgelemmeld...... Heb echt medelijden met hem, maar alsof dat nog niet genoeg is, bijt ze hem in zijn poten, in zijn staart en af en toe zelfs in zijn kleine pilleman.... Ik snap die gekke Ös echt niet dat hij haar niet eens een keer flink op haar kop geeft, eens flink de waarheid zegt. De meiden binnen, Tindra (mijn elandenhond) Moena (onze ouwe dame van 16) en Xena (onze heks) daar maakt ze het niet zo bont bij, die geven haar een knau en dan is het goed en afgelopen. Maar niet arme Ös.....

Maar wat wil nu, Hjärtan heeft niet alleen energie voor 10, springt als een gek, rent rond in het huis als een dumbo.... ze springt nu ook de buitendeur open... en jullie raden het al, dan is ze vertrokken en met haar dan ook de ene of de andere hond mee. Eerst dan vanmorgen een lange tocht met Ös. Hjärtan en Ös zin totaal ruim 4 uur weg geweest, op pad in het bos, lekker jagen achter het een of ander aan, of gewoon lekker een tochtje rennen. Gelukkig goed en zonder problemen weer de weg naar huis gevonden.

Was ik vanavond naar een pizza avond van de sledehonden vereniging, kom ik thuis zie ik dat ze weer er van door is. Nu dan Hjärtan met Tindra op pad. Rob vertelde dat ze tegen 19.30 vannavond waren vertrokken. Ös was eerst mee maar die kwam eerder terug.... Maar de twee anderen zijn weer weg geweest tot na 22 uur. Toen stonden ze beiden weer te blaffen hier buiten op de trap om naar binnen te komen.... Tja, ze hebben in ieder geval beweging gehad vandaag!

Nu moeten we dus er op letten dat we de buiten deur maar iedere keer afsluiten als we thuis zijn, beetje raar voor hier, maar ja om iedere keer de honden kwit te zijn is ook niet alles....

Zo dat was het weer, morgen dan hoop ik foto's van de pups en ook Hjärtan dan, onze buusflickan. (dondersteen)

Liefs S10

Geen opmerkingen: