vrijdag 22 mei 2009

Tineke en Millie

Sorry dat het zo lang duurde eer ik me hier meldde.....
We hadden deze week een loge, beter gezegd 2 loges hier bij ons, en daar ben ik druk mee geweest. Het waren Tineke en haar hond, een Jack Russel teefje genaamd Millie. Ze kwamen zondagavond en ze zijn vanmorgen weer vertrokken.

Maar ondertussen had ik nog een afspraak in het ziekenhuis in Umeå. Daar was ik dus afgelopen maandag geweest. Ik moest weer vasten van te voren en allerlei laxerende middelen nemen, o.a. die geweldige laxabon oplossing... vreselijk wat een zooi! Het bezoek aan het ziekenhuis is goed gegaan, ik heb het gered zonder in mijn broek te poepen maar het was wel op het randje.... Maar oke ik kwam aan in het ziekenhuis, moest parkeren en voelde dat het er op aan kwam gelukkig nog gered, auto geparkeerd en toen in een aardige pas naar ziekenhuis gelopen en daar de eerste de beste wc op gedoken. Het had geen minuut langer moeten duren.... Nou daarna naar onderzoek toe, duurde al met al ruim 1 uur. Gelukkig ging de naald nu snel erin, slechts 2 x steken! Nu is het wachten weer op het resultaat van het onderzoek weer. Ik zal maandag maar eens bellen hoe of wat.

Nou Tineke was dus zondagavond gekomen, en ik was maandag de hele dag weg. Ik was wel na onderzoek vrij direkt naar huis gegaan zonder het normale standaard dagje stappen in Umeå. Meestal kombineer ik die dingen, maar ik voelde me niet echt zo fit, was natuurlijk weer vastend geweest ervoor en last van mijn buik. Dus toen ik thuis kwam was Tineke er nog. Ze had tegen 15 uur een afspraak om een huis te bekijken hier in de buurt.
Ze is een nederlandse die naar boven wil komen. Een kennis van Anita die ik bij hun toen ik laatst in nl was, voor de eerste keer heb gezien. Ze is gaan kijken naar het huis en heeft zowaar, wat ik eigenlijk al wist na het gesprek met haar, het huis meteen gekocht. Dus zo snel als ze haar huis in Nl nu verkocht heeft wil ze hier heen komen.
Dinsdag hebben we dagje Åsele gedaan, veel dingen voor haar geregeld t.ex bankrekening openen, simkaart enz enz. Dinsdag middag hebben we heerlijk met Peter en Gonny, haringen hier lopen te smikkelen. Peter had een hele emmer haringen mee genomen voor me. Die ik had ingevroren in zakjes per 4 stuks. Ik had ze schoongemaakt, uitjes gesneden en toen lekker gaan smikkelen. Hmmmm wat lekker is dat toch!

Gisteren zouden we wat dingen nog verder regelen en dan savonds met zijn allen gaan uit eten. Peter en Gon, daar heeft Tineke nu het huis van gekocht, en wij dan, maar de plannen veranderden dramatisch weer.
Hier komt het verhaal weer.....
De honden hier werden uitgelaten en Tindra rende naar de boer toe die hier op de wei was aan het mesten, om vervolgens met een flinke bocht om de traktor heen te rennen en zo te vertrekken in het bos. Tesamen met Chrissy, mamma van de pups, Dakota, die nu binnen is omdat ze loops is... en dan de kleine Millie, de jack russel van Tineke die er op kleine pootjes achteraan probeerde te hobbelen!
Wij geprobeerd ze te zoeken, met de quad en te voet door bos heen. Op het pad kwam toen Tindra, Dakota en Chrissy in mijn spoor terug naar ons toe gerend, maar van de kleine dondertsteen was niets te zien... De honden naar huis toe gebracht en verder gezocht. De hele dag lopen te zoeken, tot savonds toe, geloof 10 uur, half 11 waren we zo'n beetje klaar en zouden we gaan stoppen. Wat gedronken bij ons en ik zou net Gon gaan weg brengen, knuffelt ze Tineke tot ziens, en kijkt ze over haar schouder naar de weg toe, en roept "daar is ze... daar is ze" Nou, daar was ze ook, Tineke rende schreeuwend naar buiten toe van "Millie, Millie" waarop de hond zo schrok dat ze weer weg rende. Ze was helemaal in paniek. Tindra er achter aan weer.... die glipte weer langs de deur door naar buiten toe... jeetje wat een toestanden joh. Uiteindelijk met de quad en Tineke weer haar gezocht en ze kwam uiteindelijk wel naar Tineke toe. Heel bang en verschrikt.... Nou ze was op hoor dat kleine hoopje hond. Maar we allemaal erg blij en gelukkig dat ze weer thuis was.
Nou jullie snappen dus dat ik niet veel tijd heb gehad om hier te zijn en wat neer te pennen..... maar Tineke is nu weer vertrokken naar Nl toe met hondje, en nu kruip ik dan ook weer in de pen om wat te krabbelen hier

Ik moet nodig foto's plaatsen van de pups en wat schrijven op de blogg, dat ga ik zo meteen doen, beloofd Anita! edit heb ik ondertussen al gedaan ;-)

Nou rest me niets anders als jullie een fijne hemelvaartsvakantie toe te wensen!

Liefs S10


de bovenste foto is gemaakt door Tineke op de boot tijdens de reis naar boven toe
de onderste foto heeft Gon gemaakt hier bij ons thuis in de keuken, na de hereniging

Geen opmerkingen: