maandag 25 mei 2009

Darmen

Vandaag maar weer gebeld met het ziekenhuis.
De uitslag is terug gekomen van Umeå. Ik had eerst een verpleegster die niet veel kon zeggen over hoe of wat. Aan haar toen doorgegeven dat ik wilde dat de arts me zou bellen, nou dat heeft ie dan ook net gedaan. Het was de doktor Jeff Wennerlund, die me ook geopereerd heeft. Hij heeft weer opnieuw een remis naar Umeå gestuurd. Daar wordt dan weer bekeken door de överläkararen alsook de röntgenartsen, die dan bepalen wat er zal gebeuren.Nu dan aan hem gevraagd wat hij dacht en wat hij er van vond....
Allereerst hadden hun de operatie die ik had, verkeerd ingeschat, ze zaten gewoon op de verkeerde plek te graven... Nu hebben ze met de hysterectomi gezien dat er een verandering in de dikke darm was. Die is er nog steeds, ong 2 - 2,5 cm groot. Eronder zit dan een klier die niet helemaal oke is. Nu is verder zo dat door de baarmoederverwijdering de dikkedarm naar onderen is "gevallen" en dat daardoor een soort van draai is ontstaan in de dikke darm die dus zo de doorgang voor de camera afsluit. Hij draait dus vanuit de endeldarm eerst omhoog naar links (zoals het hoort) maar daarna direkt een draai naar beneden achter langs naar links. Een soort van extra kronkel heb ik daar dus zitten. Die zit dus dan net boven de 7. (in de bocht daar) De vergroeiing is verder niet gegroeid dus dat is een geluk. Nu wordt het dus waarschijnlijk een operatie zsm in Umeå waar ze dan dat stuk weghalen. De verandering, zit net in de overgang van de endeldarm naar de dikke darm, dus vrij diep in de buik en bekken. Die operatie kunnen ze dus alleen in Umeå doen. Nu dan morgen maar weer bellen met Umeå om te horen wanneer dat die dan gepland staat. Heb nu zoiets van gooi hem maar meteen er achter aan, dan ben ik er van af. Zou het nu, wat niet verwacht wordt, toch kwaadaardig zijn, dan moet het behandeld worden met chemo therapie. Dan moet er ook precies bepaald worden welke soort van kanker het is, zodat ze de juiste medicatie kunnen geven. Hij ging er ook van uit dat ik geen stoma of iets dergelijks zou moeten krigen. Hij dacht dat ze genoeg "weg" konden halen van de dikke darm en endeldarm zonder dat er aan zoiets gedacht moest worden. Alhoewel hij ook zei dat dat pas definitief zou bepaald kunnen worden tijdens de operatie.
Nou weer heel wat info nu, hoop dat het snel achter de rug is, zodat ik verder kan.
Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs S10

2 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

Wat een verhaal weer ..... maar wel prettig te vinden dat ze niet verwachten dat het kanker is.
Meid, wat is er toch een rotzooi gemaakt in die arme buik van je.
Geef je Flower en de andere pupsels een knuffel? ;)

Tineke zei

wat een ingewikkeld verhaal zeg maar als ik het goed begrijp gaan ze het allemaal weer in orde brengen. Hopen dat het snel achter de rug is
xxx 10