vrijdag 9 mei 2008

weer gelopen!

Ja jongens het is nu eindelijk weer ervan gekomen, na bijna half jaar niet gelopen te hebben ivm sneeuw en ijs hier... heb ik vanmorgen de stoute (loop)schoenen weer aangetrokken. Ik was benieuwd hoe het zou gaan, en waar mijn konditie nu ergens zou liggen, bij punt -20 of zo.... Maar het viel me helemaal niet tegen hoor, beter nog, viel me reuze mee. Ik ging ervan uit dat ik met schema van 2 tot 3 minuten lopen 1 minuut wandelen zou moeten beginnen, maar ik ben begonnen en heb 12 minuten gelopen, aan een stuk. Daarna 1 minuut gewandeld en daarna 20 minuten weer gelopen. Whow dat had ik dus echt niet verwacht! Dat viel me meer als 100 % mee..... dat gaf me een enorme kick hoor. Nu zit ik aan mijn ontbijtje, wat gebakken eitjes en tomatensap.

Verder ben ik vandaag vrij, hoef niet te werken in ieder geval.. maar vrij das wat anders. Ik ga zo meteen eerst lekker onder de douche, daarna naar Damiana toe, vervolgens de boekhoudingsmap van de sledehondenvereniging afgeven bij de revisor. Dan weer terug naar huis toe, misschien wat uien plaatsen in de tuin.. wordt wel tijd ervoor. En dan ga ik vanmiddag met de mannen van het jachtteam, jaktlag heet dat op zijn zweeds, op stap.

We vertrekken 16.30 hier vandaan, en ik ben de BOB (altijd hoor, ik drink geen alcohol, althans zeeeeer weinig) en dan gaan we lekker samen uit eten, daarna na de schietbaan in Åsele om te schieten op de "löpande älg" . Dat is een eland figuur die motor aangedreven is en op en neer loopt. Dan moet je eerst op de eland schieten als ie stilstaand (stillestående älg) en dan begint die te lopen (gående älg) daar moet je weer 1 schot op schieten, vervolgens komt ie weer terug , draait om zeg maar, en dan staat ie weer stil. Weer 1 schot op stillestående älg en daarna weer op de löpande älg schieten. Die 4 schoten zijn dus 1 serie en die moeten allemaal in het trefgebied zitten. Dus we zullen wel zien hoe het gaat lopen, schieten :-)

Ik zal proberen wat foto's te maken ervan, en die dan later hier plaatsen.

Jullie snappen dat het geen vroeg avondje wordt voor S10, daarna gaan we met zijn allen naar Martin thuis toe om daar nog wat door te zakken...
Meer daar over later ;-)

Heb nog foto gemaakt van Okay, gaat goed met haar, nu met de kap op, heeft ze alleen op als ik er niet ben hoor, anders lopt ze zonder kap rond! En van ons wolkonijn Tindra... ongelooflijk wat een vacht dat van haar af komt... zo'n dikke wollige pluizen liggen door hele huis heen...

eens kijken of het nu lukt met de foto's dat ik ze hier geplaatst krijg.... ipv helemaal boven aan.


hier zie je de wond, gedeelte ervan, ongeveer 1/3 van de wond, aan de voorkant van de knie.


arme Okay, vindt het niet leuk met de kap op...


wolkonijn Tindra.... :-)

Jaaaa het is gelukt! tatatataaaaa de fanfare blaast een deuntje nu!
Heb wel lopen te emmeren in de html,maar dat ging uiteindelijk wel....
volgens mij werkt het gemakkelijker om direkt in html versie te tikken dan zie je precies wat er gebeurd! Nou al doende wordt men wijzer en meer ervarener. (is dit wel een Nederlands woord?) Ik weet het af en toe echt niet meer hoor ;-)
Nou ik ga weer verder, tot volgende keer weer
liefs S10

5 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

Fijn dat het lopen goed ging! Pak je SB nu ook weer op?
Ik moet je nog steeds geld sturen voor de trail, ik denk er ineens aan nu je de boekhouding aanhaalt. Hoe regelen we dat?
Hier is het snikheet. Kon gisteren hooguit een halfuurtje in de zon zitten. Maar de honden amuseren zich kostelijk.
liefs ook voor Rob en de hondjes

Christien zei

ik stuur je wel een mailtje :-)
ik heb vanmorgengebakken eitjes gegeten, dus wie weet ?!?
voel nu wel mijn spiertjes wat, lekker gestretched naderhand, maar misschien toch te weinig, te kort?
hier is het koud nu, zo rond 10 graden... brr heb geen zin om verder wat buiten te doen.

Anita Pictures It! zei

Eitjes is al een goed begin!

tijger zei

Wat goed van je meid dat je weer bent begonnen met lopen en het viel dus helemaal niet tegen.
Ik moet ook nodig mijn schoenen weer aan doen die staan ook te verstoffen

Christien zei

ja het viel me zeker niet tegen, ben nu wel wat stram, maar effe doorbijten ;-)
morgen dan rustdag en dan wil ik zondag weer een tourke doen.