maandag 12 mei 2008

Jammer maar helaas....

Sta ik net met de loopkleren aan in de deur om te gaan lopen.....
wat denk je waait het zo hard, werd onderhand omver geblazen door de wind. Dus snel weer omgedraaid en naar binnen toe. Dat wordt vandaag dus NL (niet lopen...) shit zeg, had me er wel op verheugd... had al uit voorzorg een jasje aan gedaan. Tindra helemaal blij toen ze me de loopschoenen zag pakken, sta ik met haar buiten... Toch maar omgedraaid. Wat een teleurstelling...
Het begon gisteren namiddag al met stormen, het ging flink tekeer. De honden zijn de hele nacht ook onrustig geweest. Bah jakkes, ik hoop dat het snel voorbij is hoor. Storm en zo daar heb ik het niet echt op. Er staan flinke bomen, hoge bomen rondom onze kennels en ik heb altijd zo'n idee van dat ze ooit eens omvallen midden over de kennels heen.... my worst nightmare....
Tis ooit eens gebeurd, toen Rob zelf een boom wilde kappen, die kwam toen om en viel midden over 2 kennels heen. Hele ravage, allerlei kennelpanelen tot schrot gevormd, maar gelukkig honden waren eruit. Had ik uit voorzorg al uit de kennels gehaald....

Vanmiddag ga ik werken, en vanavond effe langs bij de line dancing, die beginnen 19 uur met training, maar ik moet dan weer werken, dus ff langs gaan en hallo zeggen. Kan dus niet dansen vanavond maar wel effe voorbij gaan daar. Werk tot 23 uur maar ben waarschijnlijk iets eerder thuis. Dan heb ik 4 dagen vrij en moet ik van het weekend weer gaan werken. Dus wil dan nu maar morgen gaan lopen. (als het minder waait) de wind beukt nog steeds om het huis heen, je hoort dat zo goed in een houten huis :-)
Nou in de tuin werken wordt dus ook niets vandaag... maar zal wel proberen wat dingetjes binnen te planten, dan kan het in ieder geval een start maken.

Heb eigenlijk ook nog niet eens geschreven wat ik gisteren allemaal heb gezet, gezaaid in de tuin. Nu dan ff snel een lijstje hier...
heb gele plantuitjes gezet, diverse soorten sla (gewone, ijsbergsl, rode sla, eikenbladsla) spinazie, prei, radijsjes, rode bieten, dille, witte kool, palsternaak, erwten en peultjes, alsook boterboontjes, lenteuitjes (denk ik al veelste laat hier...) wortelen, koolrabi (2 soorten) paksoi, en boerenkool. Ik was er van overtuigd dat ik nog spruitenzaad had liggen maar dat was dus niet zo... jammer, maar zal eens kijken in Åsele of ze daar nog spruitjes hebben liggen.
Binnen zaai ik nu voor courgette en komkommer.. (ook wel te laat al.. maar ja ik probeer het toch nog) Ben ook nog bezig met peterselie, die moet altijd eerst in water voorwellen, dus die gaat vandaag in de grond. Denk in een pot in huis... dan kan ik iedere keer wat er van af knippen.

Nu maar eerst lekker ontbijten, wel wat laat, maar zou eerst gaan lopen he...
en dan daarna wat rommelen hier in huis. Ik ga de honden voeren eer ik ga werken, want Rob ging naar het bos toe om daar berkenhout te kappen. We hebben een stuk waar we hout mogen afhalen (berkenhout) om te stoken dus daar maakt ie nu dan gebruik van. We hebben nu al 3 traven hier op ons grondstuk liggen, die zijn wel gekocht.

de 3 traven hout ( 1 trav is het gedeelte van een segment op een grote vrachtauto, normaal rijden ze hier dus met 3 traven rond, dat is dus een komplete last wat we hier hebben liggen, lijkt zo niet zo veel, maar geloof me het is een hele berg.)

En Rob gaat dan nu proberen nog 1 of 2 traven er uit te doen. De kap en kloof machine hebben we besteld voor week 26. Dan komt ie hierheen en staat dan bij ons zolang als we hem nodig hebben. Dat kost 500 SEK per dag als je hem huurt. Dan is het zaak om snel al het hout te kappen en kloven. We proberen dan met zijn 2-en te werken zodat het sneller gaat.
het resultaat na kappen en kloven


we hebben 2 houtkachels in huis, dus vandaar dat het wat korter hout is zodat het in beiden past. Wel verschillende dikten, we hebben dunner kleiner hout voor in de keuken en dat het grovere voor in de kamer. We hebben nu trouwens nog steeds elke dag, avond de kachel effe aan om het behaaglijk in huis te hebben.

Nou ik ga weer effe verder, tot volgende keer weer
liefs S10

6 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

tis hier niet te harden zo heet ... ik verlang naar de sneeuw. Waarom moet het hier nou altijd gelijk 30 graden worden?? Een graadje of 22, 23 is toch moe zat?

Anita Pictures It! zei

vergeet ik nog te vertellen: heb nieuwe camera gekocht ....

Christien zei

hee leuk joh!
watis het geworden nu?
kan je je nieuwe inruilen?

ikmoet zo vertrekken en heb geen zin...eerst de hondjes maar voeren dan door.
liefs S10

tis koud hier nu... en waait als een dolle... brr niet fijn

Anita Pictures It! zei

een stapje hoger op de ladder. de oude ruil ik niet in, krijg je toch niks meer voor. We houden hem als back up camera en voor als Willem eens keer op pad wil met een camera.
Ik loop met de huidige camera binnen de opleiding tegen een aantal beperkingen op die me mateloos irriteren, vandaar de aanschaf

siny zei

leuk om jullie weblog te lezen, ik begin er nu elke morgen even mee, dus zoals je kunt zien vadaag vroeg uit de veren, met akena gaat het goed , ze zit geweldig in haar vacht en wil zo af en toe nog even in de speelwei.

liefs siny

Christien zei

Siny je weet het toeval bestaat niet, ik zei net vanmorgen tegen Rob dat ik benieuwd was hoe het met Akena ging, denk tegen 7 uur dat het was.... beetje kreepie he?
Heb je tot daar gehoord en me hier nu geantwoord?!
Deze maand is het 3 jaar geleden dat Bjelo dood is. Dacht dus net dat die kleine meid, hem nu wel 2 jaar heeft overleefd. Geef haar maar een hele dikke knuffel van me.
Veel liefs S10