maandag 5 mei 2008

Nog een dagje vloeibaar!

Tja vandaag dan nog 1 dagje vloeibaar.
Gisteren en vandaag alleen vloeibaar eten, drinken ivm darmonderzoek morgen in het ziekenhuis in Lycksele. Ook niet direkt naast de deur, 120 km enkele reis... en dan al om 9 uur daar zijn.
Dus, vroeg op morgen, honden verzorgen, douchen en dan 1,5 uur rijden. Een vriendin gaat mee, Daminana, een Italiaanse die hier sinds ruim 1 jaar woont. Is wel lekker want ik kan waarschijnlijk niet zelf naar huis toe rijden, ivm spierverslappers die ik krijg. Er wordt een colloscopie gedaan. In maart ben ik geopereerd en is mijn baarmoeder verwijderd, toen hebben ze gezien dat ik verklevingen en ontsteking aan mijn darmen had. Daar heb ik dus nu de oproep van, om morgen te komen voor een darmonderzoek. Dan gaan ze met een flexibele buis via de endeldarm naar binnen en kunnen ze dan met de camera zien hoe alles er uit ziet. Kleine ingrepen doen ze meteen maar als het wat groters is moet er een speciale operatie weer voor gepland worden. Ik ben beetje zenuwachtig, maar ja zal wel meevallen denk ik. Hoop ik....
Alleen heb ik afgelopen vrijdag ook al onderzoek gehad, nier onderzoek, daar werden de nieren geröntgend om uit te sluiten dat ik nierproblemen had. Heb nl. de laatste tijd last van pijn in mijn buik... en dat kan van de darmen uit komen maar anders ook van uit de nieren. Om dat nu uit te sluiten hebben ze uitgebreide onderzoeken gedaan naar mijn nieren. Daarvoor moest ik ook al 1 dag vastend zijn, alleen vloeibaar met hoop zooi van laxeermiddelen. Hiep hoi!
Nu dan morgen laatste dag (hoop ik toch :-) )

Nu is het hier mooi weer, zon schijnt. Vannacht was het weer koud, -2 Een geluk dat ik de plantjes naar binnen had gehaald, anders waren die nu r.i.p . geweest.... Nu dan maar gebruik maken van het zonnetje en lekker de tuin in gaan. Heb een enorme berg onkruid in de tuin staan, meer als bloemen en planten just nu. Dus daar moeten we wat aan gaan doen. Was dit weekend, zaterdag al wat begonnen maar toen was er geen doorkomen aan, nu dan hopelijk beter. Anders moet ik alles eruit halen en omspitten, maar dat is ook een pokkewerk joh!
Ik zal kijken dat ik wat foto's maak van voor en na.

De sneeuw is nu hier bijna helemaal verdwenen, dat ging enorm snel nu dit jaar. Vorige week nog lekker scooter gereden en lag er volop sneeuw overal. De wei bij ons voor was nog helemaal wit, de rivier nog helemaal dichtgevroren.... het begint flink te dooien en in 1 week een heel ander landschap... wei is nu helemaal sneeuw- en ijsvrij behalve een klein hoekje in de schaduw, daar ligt nog een beetje sneeuw. De rivier was op 2 dagen helemaal opengebroken en nu is zelfs geen sneeuw en ijs meer langs de kant. En de scooter, tja die staat nu in de stal te wachten op de volgende winter... het was een lange winter, dit jaar, van oktober tot nu begin mei hadden we sneeuw in meer of mindnere mate... de honden zijn nu ook lekker druk, willen van alles doen, ze staan nu weer een tijdje stil en hebben energie voor 10... ik ga zo meteen ff met een groep wat wandelen, maar oppassen want het wild is nog rondom het huis. De herten krijgen nu bijna de kalveren alsook de rendieren. In mei kalven hun, beetje afhankelijk van het weer en de koude. Ik heb hier de hele winter de herten gevoerd aan het huis, had het meest 15 stuks in een keer. Ik zal daar ook wel eens foto's van plaatsen. Nu ff wat minder tijd, wil naar buiten toe. :-) Ik meld me hier wel weer, waarschijnlijk morgen weer,

fijne dag allemaal en geniet van het leven!

liefs S10

Geen opmerkingen: