woensdag 14 mei 2008

de klubb

Zat te twijfelen over de naam van deze blogg, of de klubb of onze honden... maar tis de klubb geworden. Maar ja zonder onze honden zou het niet interessant voor ons zijn om aktief mee te doen in onze klubb... ja de meeste weten het al, maar we doen dus aan sledehondensport. Met hart en nieren... en al ons geld! En onze klubb is de Gafsele sledehonden klubb (Gafsele Slädhunds Klubb GSHK)Hier in Zweden dus, in Nederland was en is het nog steeds de SSC-NL (Sledehonden sportclub Nederland)
En onze honden zijn samen met Rob de atleten. Ik als de handler, verzorgster, nood- dierenarts en co-trainer. Samen met Rob en honden, vormen we dus ons team. Het is meer als een hobby, het is een levenswijze. In principe was het daarvoor, voor de honden, dat we naar Zweden zijn vertrokken, maar nu is dat dus niet meer zo. Zouden we ooit stoppen met de sport (kan het me nu echt niet voorstellen) dan zouden we toch niet meer terug gaan naar Nl. Nee....daarvoor bevalt ons het leven hier veelste goed.


2 van mijn grote jongens, de wheelers, Åhman en Bibi

Gisterenavond de ALV gehad hier van de Gafsele slädhundsklub, en die ging boven verwachting goed. Er was een goede sfeer. We zijn maar een kleine klub met niet al te veel financiele ruimte, dus is het met name voor mij als penningmeerster iedere keer weer moeilijk om de eindjes aan elkaar rijgen. We hebben nu o.a. besloten tot een verhoging van de zogenaamde trailfee, het geld wat je betaald om hier op de Gafsele trail te trainen met je honden. Misschien dat het wat helpt, zeker met de alsmaar stijgende bränsle prijzen (brandstof) moeten we toch wat gaan verzinnen....

Het is een mooie trail, wat we hebben met verschillende klasse, afstanden. De 4,6,8 en open klasse sporen, met ongeveer volgende lengten, 10, 16, 20 en 25 km. Nu worden de eerste drie afstanden ongeveer 2,5 km korter gemaakt vanaf volgend seizoen. We waren ongeveer 16 personen op de alv. Dat is niet slecht gezien ons geringe aantal leden. Komende jaar willen we als het kan de zweedse kampioenschappen proberen te organiseren. Er zijn eveneens wat nieuwe mensen in het bestuur gekomen. Misschien niet zo verkeerd, want meer als de helft van het bestuur zit er alleen pro forma in... en doet eigenlijk niets. Zo hadden we laatst ons klubkampioenschap in Gafsele, laatste wedstrijd van het seizoen, en daar waren alleen 2 man van het bestuur aanwezig. Onvoorstelbaar zulke dingen! Ik zeg dat ook ongezouten tegen de personen in kwestie, dat ik denk dat ze of beter wat kunnen gaan doen in het bestuur of anders eruit gaan. Mensen die alleen maar voor de naam er in zitten, daar heb je toch niets aan... Dat stoot mij zeer tegen de borst als vereningsmens in hart en nieren. Ik ben zo iemand die dus altijd in god weet niet hoeveel besturen zit en van alles doet om dorp en kommun leefbaar te houden. Ik zal wel eens een andere keer hierover meer vertellen.
Net als over mijn honden, misschien dat ik zo af en toe wat foto's plaats van een hond en er dan wat over vertel? Nou dan maar meteen wat doen, mag ik u voorstellen, Chrissy, een teef van 2001, met zwart witte vacht en staal blauwe ogen. (de enige nog in onze kennel met blauwe ogen..) Chrissy was eigenlijk al niet meer bij ons, omdat ze 2 jaar geleden een giga pyo heeft gehad, een flinke baarmoeder ontsteking. Ze was zo in en in verzwakt dat het eigenlijk wachten was dat ik zou besluiten om haar in te laten slapen. Nu is ze er wonder boven wonder bovenop gekomen. Geef haar nu homeopathie met loopsheid en dat gaat nu prima. We konden haar toendertijd niet laten opereren. Maar ze is nu helemaal gezond en loopt als een trein. Een erg lieve en erg aandacht vragende hond. Ze pakt je hand en bijt in je wanten om maar gekroeld en geknuffeld te worden. Ze zit nu samen met Lillo, een reu en dat is haar grote vriendje. Maar doordat Chrissy zo enorm opdringerig is, heeft Lillo het altijd erg moeilijk om aandacht en knuffels te krijgen. Maar geen paniek hoor, hij krijgt ook zijn dagelijkse portie :-) Ze heeft een hele rare cyckle nu en vorige week zag ik dat Lillo haar wel erg leuk vond. Maar gelukkig was ze niet loops... nou ja anders weten we het over 9 weken he. Nee joh ik hoop het niet, heb meer als genoeg honden hoor. Maar oke hier wat foto's van onze meid.

Onze Chrissy.... een van onze mooiste honden



Chrissy in het team

zelfs nu kan ik niet stil staan, ik wil verder...


nu ben ik wel wat rustiger hoor... mag ook wel na 25 km :-)




dit was bijna een van onze kerstkaarten geworden, zie je hier sta ik zelfs weer met mijn neus voren aan, sámen met mijn Lillo (zie je mijn mooie rode strik ook?)


chrissy gekke bekken trekken


dit vind ik heerlijk samen met baasje op de bank kroelen...

Ik zal hier ook een foto plaatsen van ons team in de sneeuw.

snel door de bocht...

en dan hier nog een, tijdens de Gafsele wedstrijd afgelopen februari


Verder kan ik jullie mede delen dat ik vanmorgen weer heb gelopen, 5 km om precies te zijn. Niet snel gelopen, maar toch de hele tijd bezig geweest. Heb 1 x 2 minuutjes gewandeld. Niet slecht dus. Flink wat gestretched nu en ga zo aan de gebakken eitjes zitten.

Voor allen, een hele fijne dag, geniet ervan!
Liefs S10

3 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

Heee Chrissy! Dag meissie! Ja, die trail in Gafsele is top. Zelf jaren gelopen toen we daar op de kamping stonden.

Anita Pictures It! zei

Oops te snel op plaatsen geklikt ...
Lillo is ook een drol!

Christien zei

ja een scheetje is het he...
beiden hoor.
had vanmorgen toen ik bericht plaatste op de blogg tranen in mijn ogen, was met mijn gedachten weer bij Donna, toen ik dat schreef van Chrissy's baarmoeder... en zag de foto's van Alaska. Dat was onze andere hond met blauwe ogen, buiten de hussen dan he...
Bjelo en Akena hebben ook wat blauw in hun ogen, Bjelo had 1 heel blauw met een beetje bruin erin, en Akena een bruin oog met een maantje blauw erin.

dikke knuffels voor al mijn hondesterretjes boven in de hemel.
als ik in het donker naar buiten naar de sterren hemel hier kijk zie ik jullie allemaal schijnen daar.
liefs voor jullie van matte S10

matte komt van matmor, etens mamma)