vrijdag 23 mei 2008

was weer ff geleden....

klopt het was weer een tijdje geleden dat ik had geschreven hier, maar heb het enorm druk gehad. Deze week veel gewerkt (dagen) en dan savonds veel afspraken ook, dat schiet dan niet op. Misschien komende week wat meer tijd, want dit weekend is het giga druk weer....

nu eerst de loopschoenen aan en gaan lopen

daarna wil ik murkler gaan plukken, die rare paddestoelen hier die erg giftig zijn...

maar ze zijn een heuse delikatesse hoor!

dan de honden weer gaan verzorgen, douchen enz en klaar maken voor het feest van vanavond, de dochter van een van mijn goede vriendinnen wordt 30 jaar en is ook mee met de Hälla meiden groep ( nou ja meiden, we gaan van 30 jaar nu op tot 76 ) hihihi.
Dus zijn we vanavond allemaal samen en eten met elkaar in het oude café hier, 3 gangen menu, en hebben een leuke gezellige en mooie avond!

Maar ik kan het niet te laat maken want morgen moet ik vroeg op, ik moet nl. al om 8 uur in Östersund zijn (250 km hier vandaan) om daar met Tindra een tentoonstelling te lopen.
Een elandhonden tentoonstelling, waar dus ook jämthunden, grohunden en andere älghunden rassen zijn. Ik ben benieuwd hoeveel Hälleforsare er zullen zijn?



Ik denk dat ik hier zo tegen 4 uur opsta en dan tegen 4.30 probeer te vertrekken... brrrr nou ja het zal wel moeten....

Na die show hebben we dan de ALV van de Hälleforsare klub, die begint om 13 uur op het zelfde terrein. Duurt tot ongeveer tot 17 uur, daarna nog eten met de groep. Poehee wat een slecht leven hebben we he ;-)

dan rij ik via Solletfeå terug om daar vrienden van ons te bezoeken, Janne en Lollo Svensson, die de eigenaren waren van Åkej, Åhman en Åsa. Dus wordt wel nachtwerk eer ik weer thuis ben.

En dan zondag ja daar hebben we ook nog eea te doen.
Zondag morgen komt dan Janne Mikaelsson met 4 bijenvolken.
Tegen 12 uur komt hij langs, dan draaien we hier een kursus dag in de bijenkursus. Denk dat er dan een man of 6 hier zullen zijn om te kijken naar de volken. En die kijken dan ook in de oude bakken met de volken die daar gestorven zijn.... :-(

Dan smiddags ergens tijd maken om naar de moeder van die 30 jarige Jeanette, zij heet Inger, dat is dus mijn vriendin. Snappen jullie het nog allemaal ? :-) want zij is op precies de zelfde dag jarig als haar dochter.
Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, ff snel neerkrabbelen hier.
Vader en 1 dochter zijn op precies de zelfde dag jarig, en dan moeder met de andere dochter op dezelfde dag jarig. Hoe kun je het zo uitkienen he? Nou dan gaan we dus Inger verrassen op haar verjaardag. Kadotjes hebben we al in huis, dus dat scheelt!

Dan maar snel naar huis de hondjes gaan voeren want savonds is er een film in de bioscoop in Åsele, die heet "Vargen"
[url]http://www.sonetfilm.se/zino.aspx?articleID=760[/url]

wel alleen maar Zweedse info, maar gaat over een oude renägare, rendier eigenaar, die oude normen en waarden heeft, en zijn kudde probeert te beschermen tegen de gevaren van o.a. de wolf.
Het is hier heel aktueel hoor, de wildproblematiek...
we hebben afgelopen winter tot 2 x toe een wolf achter onze kennels gehad. Ik denk echt dat de meeste mensen zich er geen voorstelling van kunnen maken van de natuur en al het wild hier, zowel roofdieren als ander wild wat hier rondloopt.
Nou dat vertel ik wel weer een andere keer, ik ga nu door...

oh ik heb uitslag van 1 onderzoek, net met de post gehad....
nieren onderzoek toen die geröntgend zijn, en daar was alles oke (gelukkig maar) ik heb van de laatste onderzoek geen resultaat omdat ze dat onderzoek niet hebben kunnen doen, ze kwamen dus niet waar ze zouden moeten zijn. (dat met die camera, colloscopie)
en daar krijg ik dus een nieuw onderzoek voor, dan worden de darmen weer geröntgend. Daar heb ik dus nog geen nieuwe tijd en datum voor gekregen.
Als ik meer info daarover heb horen of lezen jullie het wel hier!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe!

Liefs S10

Geen opmerkingen: