woensdag 7 mei 2008

poeh poeh poeh... wat een dag








Nou jullie snappen het al, het was geen hoogtepunt, geen dag die ik lang wil herinneren. Deze gaat meteen geschroot naar de prullenbak toe. Ik wil hier ook niet zoveel erover kwijt :-)
Hahaha, nee maar zonder gekheid het was een kl... onderzoek. Eerst die rotzooi van een laxeermiddel drinken, dat was nog maandagavond. 4 liter in 4 uur of sneller...
Nou ik heb die zooi gewoon achter elkaar naar binnen gegooid, had de 4 liter in 2,5 uur op en moest na de eerste halve liter ook nog een half uur wachten. Dus achter elkaar weg gespoelt die zooi. Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven maar beetje zoutachtige smaak die je bijna doet kokhalsen. Maar allez, dat ging dus wel.


Smorgens vroeg dan nuchter blijven, en dan naar Lycksele toe. Gelukkig ging Damiana mee. Kom ik daar in ziekenhuis, eerst weer 1,5 liter van die zooi naar binnen toe werken. En echt ik geloof dat ik zeker meer als 30 x nog op de plee ben geweest. Ik zat meer erop als dat ik er van af was... Maar dat was allemaal nog bagatelle, tegen 13 uur werd ik pas naar binnen geroepen voor onderzoek. In het begin ging het prima, je voelde het wel, dat hij daar een camera naar binnen brengt en door de darmen loopt te freubelen, maar het ging hoor. Niet echt prettig maar oke. Komt ie daar toch ineens voor een blokkade te staan met die camera... nou dat was dus niet meer leuk. Hij (de arts) stoot dus tig keer voor en achteruit om door te komen. Langzaam aan werd ook de kracht opgevoerd. Nou de tranen liepen me over mijn wangen. Ik heb me een pijn gehad daar. Tot 2 x toe gilde ik het echt uit van de pijn.... Ik kreeg ondertussen wel 2 x pijnstilling maar dat hielp voor geen meter... nou ja zo voelde het in ieder geval. Ik schaamde me diep, huilde daar als volwassen vrouw tijdens zo'n onderzoek. Pffff wat was ik blij toen ie stopte met drammen. Ik voelde me net alsof ik verkracht werd... Echt een vreselijk gevoel. Hij verontschuldigde zich erna wel, maar ja dat nam de pijn niet weg. Weet je iedere keer trok die de camera weer beetje terug en dan weer vol tegen de blokkade aan. De darm week zich niet, en hij kwam dus niet verder. Na een half uur heeft ie het opgegeven en trok die de camera weer terug. Ik was zo "releaved" dat het over was. Nu vertelde die me dat ik weer een nieuwe oproep krijg om dan de darmen te röntgen, dus je snapt het al, weer 2 dagen vasten, de heerlijke laxeermiddelen en dan kontrastvloeistof en gaan met die banaan.... pfff nee niet echt geweldig allemaal. Je kunt maar beter gewoon lekker gezond zijn hoor.
Nu was ik door die pijnstillers en 2 dagen vasten zo aangeslagen van de drugs, dat ik dus helemaal groggy heb lopen rond te dralen. In de auto, die mijn vriendin dus nu reed, heb ik geprobeerd wat te slapen en uit te rusten. Ik kwam thuis en toen op de bank met dekbed en weg was ik. Totdat Rob ineens naar binnen kwam, die was ondertussen de honden aan het voeren. Hij zei: "Okay heeft een flinke jaap op haar poot"
nou ja dus maar naar binnen met de hond en de doktor voor de dag getoverd... het ging zo langzamerhand wel wat beter met mij. De wond bekeken en die zag er droog en mooi uit, maar was een hele flinke jaap dus moest toch genaaid worden. Ongeveer 15 cm groot denk ik, net over kniegewricht. Dus kun je niet zo maar "tacken" dat moet genaaid worden.
Dus spullen voor de dag gehaald en begonnen....


eerst teef wat tranquilizers gegeven, daarna de wond lokaal bedoofd. De wondrand moet nl. weer opnieuw opgeruwd worden om te hechten. De wondrand weer opnieuw aangesneden, en uitgebreid ontsmet en gespoeld met zoutoplossing. Daarna begonnen met naaien, wat grover wel gedaan zodat wondvocht eruit kan lopen. (dit in plaats van een drain) en daarna voor de zekerheid nog getacked (geniet) met speciale nietjes.
Ik heb er geen foto gemaakt van voor, maar wel een van hoe die er nu uit ziet.
Verder heeft ze dan antibiotica gekregen, nu dan 10 dagen kuurtje.
Ik hoop dat het niet gaat ontsteken maar ff in ieder geval in de gaten houden.
Ik had trouwens wel nog geprobeerd om een dierenarts te bellen, maar dar ging antwoordapparaat dat ze morgen terug belde... nou daar kon ik en de teef niet op wachten...
Dus ben ik zelf maar doktor gaan spelen, ik wilde graag dat de dierearts het zou doen, omdat het al wat langer open had gelegen, en de wondranden opgedroogd waren, en ook omdat het boven op de knie zit... dus erg bewegend is. Maar doordat ze niet regaeerde moest ik het toch zelf gaan doen. Dat is een van de nadelen hier met wonen zo ver van de "bewoonde" wereld, dat je hele hoop zelf moet gaan doen. Daar zou ik vroeger dus altijd voor naar een dierenarts zijn gegaan maar nu moet je wel. En aldoende leer je wel heel veel hoor.
Nou hier het resultaat. De foto's zijn niet echt duidelijk, maar zo heb je wel een idee....
Je ziet al met al geen dag die je wilt herinneren he....
maar we gaan weer lekker verder. Vandaag ga ik voor het eerst na de operatie weer werken, begin om 15 uur dus heb nog ff de tijd om lekker te relaxen.


Geniet van het leven!
Groeten S10
oh effe vraagje, ik heb nu foto's toegevoegd maar die komen zo saai alleen bovenaan te staan, hoe kan ik ze tussen de tekst in krijgen, heb geprobeerd maar dat lukte me niet. Misschien een bepaalde instelling die ik moet wijzigen? Wie heeft een tip?
thanx S10

11 opmerkingen:

Lenne zei

Stien wat een dag zeg.
pas je een beetje op jezelf zo'n onderzoek hakt er wil in hoor.
beterschap voor je hondje , je kan wel gaan werken bij de dierenarts als assistente

Anita Pictures It! zei

Hoi Stien, wat een narigheid met jou en ook met Okay ... lekker jaapje is dat zeg .. heb je haar nu binnen?
Liefs, Anita

tijger zei

Jeetje wat een onderzoek heb je gehad zeg, wel goed voor jezelf zorgen hoor.
Ook je rust nemen tussen de bedrijven door.
Beterschap voor de hond, jeetje wat ben jij handig zeg maar je moet wel daar denk ik
liefs

Christien zei

hee meiden, thanx hoor.
pas wel op mezelf :-)
Okay gaat goed, heeft beetje verhoging maar krijgt volop ab nu.
Tja ik ben ooit da geweest in een vorig leven denk ik dan maar whoehaha
Okay ligt lekker uitgebreid op de bank nu, alsof ze nooit anders heeft gedaan. Heb nu 4 meiden binnen, nog ff en dan heb ik alles binnen zitten ;-)
knuffels S10

Anita Pictures It! zei

ALLE honden binnen??? Dat is volle bak dan! Hoe is het met klein Enya? Wil ze al in een Samojedenteam lopen?

Christien zei

hihi we kunnen het proberen Aniet ;-)

Anita Pictures It! zei

kom maar bij Tante Anita hoor, Enya!

Anita Pictures It! zei

Ligt er nog sneeuw, Stien?

Christien zei

nee eigenlijk niet meer, is snel weg gegaan dit jaar. Maar tis somber weer hier nu... bewolkt en wat regenachtig. brrr zo meteen de kachel maar aan maken.
Okay doet het goed, temp vanmorgen 38,3 (gisteren 38,9)

tijger zei

gelukkig wat beter dus

Christien zei

ja met Okay wel hoor, wond ziet er ook goed mooi en rustig uit, dus als ikgeluk heb geen verdere ontstekingen.

ik ben zelf wat minder lekker er aan toe, zit niet helemaal lekker in mijn vel ook hoor, beetje pijn in mijn buik van het onderzoek en ook in mijn mond... tandpijn ?!?
raar he...