woensdag 30 juli 2008

Accupunktuur

Nu was het dan tijd voor mijn afspraak bij de fysiotherapeut in Åsele, sjukgymnast heet dat hier. Ze onderzocht eerst mijn rug heel uitgebreid. Gelukkig geen schade aan mijn ruggengraat of zo, maar puur de spieren die overbelast zijn. Helemaal verkrampt en hard. Ze kwam toen met het voorstel om de spieren "los te maken" met behulp van accupunktuur. Nou dat was mijn eerste accupunktuur behandeling die ik kreeg in mijn huidige leven. Het was een toch wel prettig gevoel toen de naalden in de rug, de spieren langs de ruggengraat werden ingeplanteerd. Ze werden onder een bepaalde "winkel" hoek ingezet. Zo'n 20 stuks in mijn lenderug alsook de schouderpartij. Toen er handdoeken en een "lerduk" een soort handdoek gevuld met kleimassa die dan warm wordt gemaakt. Deze warme doek over mijn hele rug gelegd.
10 minuten ontspannen, toen kwam de fysiotherapeute naar binnen, heeft aan alle naalden gedraaid en weer de warmedoek erover heen gelegd. NU dan weer 10 minuten ontspannen. Het was heel raar kwam bijna in een soort van trance terecht, heel ver weg was ik. Met rare visionen die ik kreeg. Vreemde gewaarwoording.
Ik snap niet waar het door kwam, misschien de stimulans van de accupunktuur en de diepe ontspanning... geen idee. Maar was een heerlijk gevoel.
Ik geloof ook dat mijn spieren zelfs weer beetje "losser" zijn nu.
Nou ja, dinsdag mag ik weer, dan heb ik weer een afspraak met haar.
Ik moet er ook aan denken dat ik de spierverslappers en pijnmedicatie neem, dan werkt het van beide kanten wat he.
Maar ben nooit zo'n held met pillen en tabletten nemen.

Het is hier weer een schitterende dag, mooi weer, zon schijnt nu al. ik ga lekker naar buiten toe en probeer wat te schoffelen in de tuin, en de moestuin.
Die groeit en bloeit dat het kraakt.
Gisteren een hele schaal vol met aardbeien gegeten, oh oh oh wat lekker zijn die hier toch.
Echt niet te vergelijken met die aardbeien in Nederland. Ze zijn hier zo zoet en sappig op de een of andere manier. Ik heb niet eens suiker nodig op de aardbeien hier, en dat betekend wat hoor :-)
De peultjes zijn ook flink gegroeid. Zo meteen een bak plukken en die dan lekker wokken voor vanavond. Ik zal straks nog wel foto's er van maken en die dan hier plaatsen.
Wens jullie een hele fijne dag toe, vergeet niet te genieten van het leven!
Liefs S10

2 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

ik heb 5 jaar geleden na die aanrijding ook accupunktuur gehad en kwam dan ook helemaal op wolken van de behandeltafel. Hij heeft mij zelfs nagenoeg van mijn zeeziekte/luchtziekte afgeholpen.

Heb je mijn mail nog gelezen?

Christien zei

ja, je krijgt zo meteen antwoord!
ben erg druk geweest gisteren met de bijen :-)
vandaag berg mails beantwoorden (moet ik echt aan beginnen nu hihihi)
liefs S10