vrijdag 18 juli 2008

Hemvänderträff i Hälla

Het zit er weer op.... de drukste tijd van het jaar.
Gelukkig maar weer, en alles is goed gegaan. We hebben dinsdag alles in orde gemaakt voor woensdag het feest. De tentoonstelling opgezet en versierd met bloemen en planten. Erg mooi geworden al zeg ik het zelf.
Ik zal wat foto's bij voegen van hoe het er uitzag op dinsdag na alle voorbereidingen.







Woensdag dan weer om 10 uur paraat... savonds 22 uur was ik thuis! Klok rond van huis geweest alleen voor de vereniging. Het was wel een groot succes! We hebben heel veel lof gehad. Leuk toch dat alles goed is gegaan. Ik had het eten gemaakt, de andere vrouwen (Elsa en Gullan) hebben alles gesneden en voorbereid zodat ik alleen maar hoefde te kokkerellen. Ik weet niet precies hoeveel mensen er waren geweest, maar schat zo rond de 80 stuks met ons erbij. Dus niet slecht, de vereniging heeft er flink wat aan over gehouden. Maar goed ook want daar doen we het toch voor he ;-)
Ik had een eland/wild gryta gemaakt, een groot 1 pansgerecht met saus en groenten er door heen, slagroom natuurlijk. Een hele grote pan was het geworden. En dan ook nog een kyckling gryta, een grote eenpans gerecht met kipfilet, ananas, rozijnen en currysaus met ook groenten er door heen. Er werd dan apart rijs of aardappels geserveerd. Het was net kantje aan genoeg met de elandschotel, maar de kipfilet hadden we beetje van over. Ook niet echt veel... gelukkig maar alles net voldoende dus! Als toetje has ik 4 grote ovenvormen met rabarber pie gemaakt en daar een vanille saus erbij. Daar was ook nog een klein stukje van over. Perfect dus!
Apart hadden we nog een gemengde groene salade met gele paprika, kiwi, tomaat, meloen, radijs en een dressing erover heen. Franse tuinkruiden met honing en yoghurt gemaakt, hmmm heerlijk was die.

Hier nog wat foto's van de aankleding, de bloemen enz.
Hier in Zweden wordt tijdens de zomerperiode heel veel met berkengroen gewerkt. Vandaar dat langs de voorkant berken opgesteld staan, als teken van welkom voor de bezoekers. De plantenbakken zijn die van mij zelf die ik van thuis uit had meegenomen en daar geplaatst. Ziet toch erg mooi en feestelijk uit zo of niet?






Ik heb helaas geen foto's meer gemaakt op de avond zelf, geen tijd voor gehad.
Verder dan lotterij gehouden, tipsronden gemaakt die de mensen dan hebben gelopen.
Tipsronden dan ook nog nagekeken en gekontroleerd. Hij was schijnbaar erg moeilijk want van alle deelenemers waren er slechts 2 personen die 10 vragen goed hadden van de 15 stuks... :-) Volgende keer wat gemakkelijkere vragen maken dan maar.

De versierde tafels met bloemen, in de achtergrond de tentoonstelling.


Een stilleven van natuur :-)))
Mooi geworden al zeg ik het zelf ;-)


En als laatste onze prijzentafel voor de lotterij en de tipsronden.


Nou dat was het weer voor de hemvänderdagen, hemvänderträffen hier in Hälla.
Gelukkig dat het maar 1 x per 2 jaar is.... We zijn eigenlijk te weinig mensen die mee helpen, als dat zo door gaat ben ik bang dat we dit zo niet meer kunnen arrangeren... Nou ja we hebben 2 jaar om weer krachten te verzamelen he.
Maar ben nu wel peume hoor, vanavond maar op tijd naar bed toe ;-)
Ik ga stoppen nu, liefs en tot volgende keer weer
S10

1 opmerking:

Anita Pictures It! zei

Ziet er erg goed uit!!! Goed gedaan.
Pak je nu SB weer op .... ;)