maandag 2 juni 2008

domare kursus in Sundsvall

Zoals ik al eerder zei, was dit dan een druk weekend. Weer veel heen en weer gerij, en dat met de huidige brandstofprijzen! Diesel staat nu op 14.64 SEK de liter. Worden we niet echt blij van hier, zeker niet met al die lange afstanden die we dagelijks moet rijden. Openbaar vervoer is er niet of nauwelijks, dus je bent wel aangewezen op 2 auto's hier in de glesbygden (platteland)
Rob en ik werken beiden in Åsele, en dat is 30 km enkele reis, dus 60 km per dag. Vaak kunnen we gewoon ook niet samen rijden. Zoals bijv. morgen dan heb ik personeelsvergadering, die begint om 14 uur tot 16 uur. Rob heeft morgen een lange dag met vergaderingen (schooljaar is bijna ten einden, dus vol op met oudervergaderingen en leraren möten) Hij is pas tegen 21 uur klaar. Dus morgen joepie weer met 2 auto's op en neer!!!!

Nu dan weekend Sundsvall, is ook goed voor 500 km. Een geluk de Zweden rekenen met mil, een mil is 10 km, dus dan lijkt het niet zo ver :-)))) Ik heb dus 50 mil gereden ipv 500 km. Hahaha scheelt wel een slok op een borrel zo he?

We waren met een man of 18, zelfs een aantal vrouwen waren er. Altijd leuk om zo te netwerken en mensen met dezelfde richting en interesse te leren kennen. Kortom leuke kontakten weer opgedaan. Kende wel wat mensen daar al hoor, maar was toch een heel deel wat ik niet (her)kende. Ook zoiets hoor, mensen (her)kennen mij wel altijd, maar dat heb ik nu weer niet... komen mensen op je af met zoiets van "jij bent toch die en die... " en dan sta ik daar beetje ongemakkelijk en probeer er achter te komen waar en wanneer ik dan die persoon weer eens gezien heb.
Dat zullen wel meerdere onder jullie herkennen he ? Dat hoop ik toch :-)

Was een erg konstruktieve vergadering en veel dingen behandeld. Wel vermoeiend, we zijn doorgegaan tot 21.30 savonds en dan smorgens vroeg om 7.30 ontbijt en daarna weer door met vergadering. Ik zal wat foto's bijvoegen van vergadering (ik sta er helaas niet op, maak de foto) en wat van het eten...
















Nou op de weg naar Sundsvall zaterdag morgen vroeg heb ik de eerste eland gezien met 2 kalven, echt net een dag of paar dagen oud... 2 kleine kalfjes... zo mooi. Helemaal bruin zijn ze dan, niet zo grijs en grauw als de mamma. Ik heb foto's genomen van hun, maar helaas zijn ze niet duidelijk genoeg. De kalfjes zie je helemaal niet, zo gaan ze op in de omgeving. Maar op de weg terug, zondag middag, daar heb ik een mooie eland gezien, die zowaaar voor mij poseerde. Daar heb ik dus wel uitgebreid foto's van genomen. Hier komen er een aantal ook. Een hele fotoreportage dus... maar ik kan de foto's niet mooi plaatsen hier in het bericht, dus dan zo maar... Vond ze toch erg mooi en wilde jullie laten zien wat voor een schitterende natuur we hier hebben!












Ik ben dus zondagmiddag linea recta doorgereden naar mijn werk. Ik moest tegen 15 uur beginnen en was er 15.15 dus hard door gekacheld met de auto. Hopelijk geen foto's gemaakt van mij met mijn snelheden... :-(

Nou ik ga nu weer naar buiten toe, tis mooi weer, echt schitterend. De zon schijnt volop! Nog wat in de tuin doen vandaag en de schutting verder verven.

Bedankt voor diegene die reageren op de stukjes!!!! Het is zo leuk om wat van jullie te vernemen zo, een reactie op die manier. Zo af en toe heb ik het idee nl. dat niemand dit gekrabbel leest... :-)

have a nice day!
Liefs S10

4 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

ik lees het ALTIJD!

Christien zei

maar tis ook leuk als je af en toe wat krabbelt :-)
ik dacht laatst echt van "niemand leest het" maar dat is dus gelukkig niet zo ;-)

Het kost nl. best veel tijd om dit zo te doen. Ik doe het ook wel voor mezelf hoor, maar tis vooral voor alle familie, vrienden en bekenden om zo jullie op de hoogte te houdenvan ons leven hier.

hee trouwens top van je opdracht!

Zanggroep Durgerdam zei

Ik lees ook mee hoor!
Heb zelfs een linkje staan op mijn blogje...
Je kunt een teller op je blog zetten, zul je nog verbaasd staan van hoeveel mensen lezen.
Het is net of het over een andere wereld gaat... heel interessant. En wat een karakters kom je daar tegen in Zweden, geweldig!

(SB forum effe niet meer hoor, ik kan niet meer tegen sommige reacties van de mod's, da's voor mij passé. Ik mis het contact met een aantal forumleden wel, dat is weer het nadeel)
Gr Patries

Christien zei

Hee Patries,

das een goed idee, zo'n teller, hoe doe ik dat? Ik zal eens vogelen hier of me dat lukt.
tja forum, ik herken het hoor...
tis ook helemaal niet meer wat het was, wel jammer. Ik probeer het nog wel, maar heb ook erg weinig motivatie meer. Ik probeer op te passen en volgens sb te eten. En dan maar hopen dat het toch gaat lukken .... ooit :-)
Groeten S10