zondag 22 juni 2008

22 juni 1981 - 22 juni 2008

Ja we hebben een bijzondere dag vandaag!!!!
Tis precies (ff rekenen…) 27 jaar geleden dat Rob en ik ”verkering” hebben gekregen. Midden tussen de aardbeien tijdens het aardbeien plukken sprong de vonk over :-) Jeetje wat een tijd he…. 27 jaar.... we zijn dit jaar ook al weer 22 jaar getrouwd. Dat was op 28 augustus 1986 (burgerlijk) en op 20 december 1986 voor de kerk. We waren er jong der bij he? Nog zo piep, en dan zowel voor Rob als voor mij, de eerste echte jeugdliefde! Rob die tegen zijn ouders zei “ach mam het is maar voor van de zomer....” Gelukkig dat die zomer nooit sluit denk ik dan maar he ;-) Gebeurd volgens mij niet zo heel erg vaak dat je aan je eerste jeugdliefde blijft plakken ;-)

Dit had ik ook nooit verwacht hoor, zoveel jaar samen. Ik zei wel tegen hem, nog voor ons trouwen, dat als ik niet meer van je hou, dan ga ik mijn eigen weg. Dan ga ik verder…. Maar gelukkig is het nog steeds daar, het gevoel van houden van. Met zijn upp en downs natuurlijk… maar toch, het vertrouwde, de geborgenheid, je vriend, je partner. Das toch veel waard he! Ik zal proberen om vandaag een oude foto hier plaatsen, heb ze eigenlijk niet op dezed pc staan, maar misschien kan ik een foto maken van onze trouwfoto die hier in de kamer hangt?

Dat brengt me wel op een idee, heb bergen met foto’s, de meeste van al onze honden die we in de loop der jaren hebben gehad, in schoenendozen liggen, misschien niet gek om die eens in te plakken en te sorteren. Nu zie je ze ook niet he… Nou das dan weer een goed voornemen voor van de winter dan maar he!

Moet deze week maandag werken en dan donderdag.
Dan halen we de kap och klyv (kap en zaagmachine) om hier de heel berg berkenhout weg te werken…. Er liggen 3 traven hier opgestapeld dus we hebben wel ff te gaan!
Maar we doen het wel samen, dat scheelt dan wel he. Na het weekend (volgende weekend dan) heb ik 3 zware weken voor de boeg, veel werken en een enkele dag vrij... Vakantie tijd op het werk, en dan is het aanpakken. Maar dan heb ik daarna dan ook vakantie!

Rob heeft vanaf vrijdag dan zomervakantie, dus vrij.... heerlijk voor hem, 8 weken vrij. De 18e augustus moet hij weer naaar school toe om te beginnen. Eerst een week zonder leerlingen, voorbereidingen enz en dan de week erop begint het nieuwe schooljaar weer.

Ik zelf heb vakantie van eind juli, 27e juli werk ik laatste dag, tot de 21 e augustus, dan moet ik weer beginnen bij M. We wilden eigenlijk nog op en neer komen naar Nl, maar dat zit er geloof ik niet helemaal meer in, maar ff afwachten en bekijken hoe het gaat met de verkoop van ons huis.... tot nu toe heeft het nog niet echt storm gelopen, maar wie weet he?
Anders willen we eventueel het huis weer gaan verhuren. Maar we zien het wel ff aan he. Zoals gezegd het hangt dus af van de verkoop van het huis, en of we een kennelhulp kunnen vinden voor de periode dat we naar Nl willen gaan. Dat zal ongeveer 1,5 week zijn denk ik…
Ik hou jullie op de hoogte!

Oh nog effe over Nederland - Rusland... wat een wedstrijd he. Nederland kreeg wel de oren gewassen, kwam helemaal niet aan hun eigen spel toe! Toen ik die jonge Russen daar zag staan, had ik zoeits van zo klein, zo jong... maar jongens wat een team was dat. Die Hiddink heeft ze goed de les geleerd. Hij kent dan ook het nederlandse voetbal van binnen en van buiten he. Bewust de underdog positie ingenomen en dan nu als overwinnaar door naar de halve finale! Mooi gedaan hoor, maar wel jammer voor onze jongens. Maar vond dan wel dat de Russen verdiend hadden gewonnen! Eerlijk is eerlijk he! De oranje kleding, vlaagen en balonnen kunnen nu weer ff opgeborgen worden... tot het volgende tournooi. Moest toch nog ff lachen gisterenavond. Er was een reporter via de Nederlandse radio, die de oranje fans aan sprak voor komentaar, waren het bijna allemaal Zwitsers die een oranje shirt aan hadden en voor Oranje supporteren... ben benieuwd of ze nu wit shirt gaan kopen?

Het is nu droog buiten (eindelijk!) dus we gaan maar ff wat buiten in de tuin doen. Het is zo raar dat het onkruid groeit altijd, met goed of met slecht weer, maar de groenten.... tjs die moeten we af en toe gaan zoeken tussen het onkruid. Ben echt benieuwd of het dit jaar wat wordt met onze moestuin?
Ik heb nu weinig tijd, maar de foto's plaats ik later wel erbij.

Oh wil nog ff zeggen, heb een apart gastenboek nog geplaats, voor mensen die algemeen wat willen schrijven, of zomaar wat aan ons kwijt willen :-)
Ik hoop dat er wel wat mensen wat inschrijven, als dat niet zo is, dan haal ik hem gewoon weer weg. No problem hoor...

Nou toch een fijne zondag (ondanks de teleurstellingen van gisteren...)
Liefs S10

Geen opmerkingen: