zondag 8 juni 2008

Time flies....

Ja ze zeggen het wel eens, "time flies when you're having fun"
dat klopt ook wel hoor... had net 3 dagen vrij en dat met een schitterende weersverwachting! Kon niet beter dus... was bij vlagen zelfs te warm. Ik geloof dat vandaag de warmste dag was met temperaturen boven de 30 graden. Nu is het flink afgekoeld en het ziet er naar uit dat we onweer krijgen. Helemaal "kvavt" is het, zo vochtig benauwd. En bewolkt nu ook ineens, dus het zal zo meteen wel los barsten.
Nou de 3 vrije dagen heb ik goed gebruikt. We zijn beiden, Rob en ik druk bezig geweest. Heb een groot gedeelte van de bloementuin onder handen genomen, nu nog een stuk wat nog moet gebeuren... En dan de aardbeien planten weer schoongemaakt, onvoorstelbaar wat het onkruid snel groeit! Ik zag zowaar de eerste bloesem aan de aardbeien planten zitten. Planten zijn ook erg mooi geworden, volle planten met veel blad en hoop bloemknoppen die op schieten staan. Je ziet ze op de foto achter de "rode häck" op de voorgrond, die bij de gieter. Een nieuwe aanwinst van dit jaar.

Ben benieuwd hoeveel aardbeien we kunnen "skören" dit jaar (oogsten) Verder heb ik nog wat rijen nieuwe aardbeienplanten gezet. Vorig jaar viel de oogst wat tegen en wilde nu alvast wat scheuten uitzetten om volgend jaar wat ruimte te hebben (als het weer zou tegenvallen) Verder heb ik weer gemest, met kunstmest dan wel.

De plantenkas heeft Rob nu alle ramen in gezet. Er zijn een paar ramen gesneuveld, die moeten we dus laten bij maken. Maar ook de planteringsbak, werk bak, hangt nu op in de kas. Meteen daar een aantal planten in gezet. Staan ze lekker mooi hoog en warm in de kas. Moet er nu wel aan denken dat ik moet gaan wateren er in...
Ook de courgette planten beginnen het goed te doen.

De bloemenbakken zijn nu eindelijk opgehangen aan het huis. Mooi geworden, al zeg ik het zelf. Hier nog de foto van toen ze nog op de grond stonden (met de houten bak) Ik had ze eerst opgehangen met die licht houten beschermbak er om heen, maar die heb ik weer weg moeten halen omdat de beugels te klein waren voor die houten bak. Dus nu alleen de groene plastieke bakken die op hangen.

Verder heb ik tussendoor nog wat in de zon gezeten, tijdens de pauzes, lunch en rustpauzes...
En natuurlijk lekker in mijn hangmat gelegen. Nu een nieuwe plek voor gevonden en dat bevalt prima daar!
Ben aardig weer bijgekleurd nu.



Net terug van de repetitie voor de skolavslutning van a.s. vrijdag. Ging goed! Ik had nog wat fika meegenomen, zelfgemaakte rabarberpie met een havervlokken korstje erop. Was heerlijk! Met wat vanillesaus erbij. Vanmiddag hebben we zelf gegeten met vanilleijs, ook niet slecht hoor. (zie foto, de met ijsvariant)

Heel gemakkelijk te maken, en oh zoooo lekker. Oh had nog eerst van de rabarder saft (sap) gekookt en van de uitgekookte rabarber dan de pie-en gemaakt. 3 schalen had ik gemaakt, waarvan er nu al 2 !!!! op zijn. Dan is de rabarber ook niet zo enorm zuur. Maar ik vind hem hier ook lekkerder als in Nl. zowiezo wat minder wrang van smaak. Ik kan hier de rabarber ook ongezoet eten, dat gaat in nl niet, dan trekt je bek echt samen van die zure smaak. :-)
2 vliegen in een klap he, euh misschien 3 als je het zo berekend. Minder suiker, de rabarbersaft en naderhand nog de heerlijke pie!

Ik ga weer door, moet vanavond werken en dan heb ik 4 dagen weer vrij.
Had geruild met een collega zodat ik mee kon lopen met de skolavslutning.
Rob is nu 2 dagen weg met zijn klas, groep 8 van de Åsele centralskolan. Die zijn nu 2 dagen aan het kanoën. Net nu dat het minder weer gaat worden! Woensdag hebben ze zelfs natte sneeuw weer voorspelt! En temperatuur van 2 graden plus... dus dat wordt alles afdekken van plantjes. Zijn we hier gewend hoor zo'n zomer.

Hoop dat het bij jullie daar nu weer wat beter weer is.
Fijne dag vandaag en geniet van het leven!

Liefs S10


Geen opmerkingen: