woensdag 11 juni 2008

De knop weer om....

Nou het werd dan ook wel tijd, al zeg ik het zelf....
Maar dat is weer typisch S10, eerst lang er tegen aan hikken en dan ineens, nou ja ineens... de knop om.
Jullie denken nu zeker waar praat dat mens nu weer over?
Maar ik bedoe dus SB, south beach, een dieet, nee beter gezegd een levensstijl...
Met deze levensstijl en het beginnen met lopen (start 2 run), eerst 5 km en naderhand de 10 km....ben ik vorig jaar in een toch korte periode ruim 20 kilo afgevallen... en door dit strand te "verlaten" zijn er weer 10 erbij gekropen. :-(
Nu lag ik vanmorgen in mijn bed en tja...zit eigenlijk toch al een tijdje niet echt lekker in mijn vel, maar ja ik lag dus zoals gezegd in mijn bed wat na te denken, en toen kwam mijn "inzicht". Het kwam zo als donderslag bij heldere hemel... ik bedacht me dat er slecht nog een paar maanden te gaan zijn eer we weer beginnen met de elandenjacht... en dan wil ik dus nog meer als vorig jaar gaan lopen met Tindra (mijn Hälleforsare) Dat met mijn huidige gewicht en konditie zal geen gemakkelijke opgave zijn... dus besloot ik "NU IS HET GENOEG" en zei tegen me zelf nu eerst de loopschoenen aan en beginnen met lopen. Dus mijn mp3 spelertje weer opgezocht alsook de loopschoenen. De eerste reeks van start2run erop gezet en gekeken welke les ik dacht te kunnen lopen. Nou heb dus week 7 genomen, dat is 32 min lopen. Je begint met 5 min lopen, 1 min wandelen, 6 min lopen, 1 min wandelen, 7 minuten lopen, 2 min wandelen en dan 8 min lopen. En dan daarna uitlopen en stretchen. Nou dat heb ik dus weer gedaan en het ging goed! Morgen dan nu rustdag en dan vrijdag loop ik 4 series van 8 minuten met tussendoor 1 min wandelen.

Start 2 run is een aktie geweest in Belgisch Vlaanderen die je dan in 30 lessen zo ver kreeg dt je 5 km zonder te stoppen kon gaan lopen, ruim half uurtje. Naderhand is er nog een serie gekomen van 5 tot 10 km. Die had ik dus vorig jaar helemaal gedaan en kon dus ruim 1 uur tot 1,5 uur joggen! Nu wil ik dat dus weer kunnen... nu maar hopen dat ik dat allemaal red eer dat de jacht begint... (begin september)
Tindra was ook weer dolgelukkig, die mag nl. altijd met me mee lopen, die rent en sjeest dan los door het bos heen. Zo traint ook zij zich voor de jacht in een goede konditie! Weer meerdere vliegen in een klap zo ;-) Betere konditie voor zowel Tindra als ik, en dan nog een gewichtsverlies... whow dat moet toch weer gaan lukken he!

Nu dan ook met eten de knop om. heb net lekker de gebakken eitjes gegeten, nu een omelet met 2 tomaten en wat plakjes bacon er door heen, wat knoflook en wat ui, worchesterchire saus en zout en peper.... hmmm dat op een riant slabed van ijsbergsla. Smaakte weer verrukkelijk.... Beker melk erbij.

Hee nog ff terug komen op voetbal, dat was wel kicken he????? 3 - 0 voor Nederland tegen de wereldkampioenen Italiën.... als ze nu maar niet meteen denken dat ze er zijn... dan krijgen ze de deksel op hun neus. Maar we gaan er maar vanuit dat het helemaal goed gaat komen met oranje he. Ook de wedstrijd van de Zweden was mooi, die wonnen met 2 - 0.

Komt dadelijk scenario wat ik bevreesde misschien toch uit... Nederland eerste in hun poule, en Zweden 2e in hun, dan moeten hun tegen elkaar spelen... en dan moet er een eruit... jakkes ik hoop het toch niet he.
Ik heb helaas beide wedstrijden bijna niet gezien, Nederland helemaal niet alleen de samenvatting en de doelpunten tig keer... en Zweden heb ik maar klein beetje van gezien. Ik ergerde me enorm aan die Grieken dat ze zo passief en verdedigend speelden... jammer. Daardoor wordt zo'n wedstrijd toch niet echt "jevanhettum".

Ik kreeg van Lida een uitnodiging voor het "Welpie" gedoe... nou dat was leuk, hier dan ook een Welpie voor jullie allemaal... We hebben hier alleen een ICA en geen AH... dus de hele AH reclame en zo gaat aan mijn deur voorbij.



Ook trouwens leuk de commercials van AH, daar was ook een hyves voor. Heb wat gesurfd op het net naar die leuke man, wat een scheetje is het he? Harry Piekema heette hij... ook met dank aan Lida:-) alsook het oranje legioen....

Nou verder niet zo veel meer te kleppen hier, hoop dat het eindelijk wat beter weer wordt, het heeft nl. maandag en dinsdag enorm veel geregend. Ik geloof ruim 30 mm in 24 uur... was ook wel nodig voor de tuin, die was enorm droog. Nu schieten meteen alle plantjes, zaad en zeer zeker al het onrkuid op. Hahaha dan weten wij wat ik de komende dagen ga doen... als het droog blijft tenminste.

We zitten vrijdagavond natuurlijk weer allemaal voor de buis en "heja" voor oranje.

Fijne dag nog vandaag

liefs S10

4 opmerkingen:

Anita Pictures It! zei

Ik ben trots op je!!!!!!

Anita Pictures It! zei

Had al bijna vlucht geboekt ....

Christien zei

hihihi malloot, maar je mag toch wel komen hoor :-)

Anita Pictures It! zei

dat weet ik toch muts!