vrijdag 6 juni 2008

Voetballen...... altijd prijs?

Nu dat het EK er weer aan komt zitten we weer regelmatig vast aan de buis gekluisterd. En we "hejar" voor zowel Zweden als Nederland. Hier is het wel heel anders als in Nederland voor wat betreft de nationale gekte.... alhoewel de Zweden toch aardig bezig zijn met een inhaalslag. Nu vind je hier ook meer en meer setjes met blauw en gele t-shirts. keps, vlaggen en zelfs stoelen (soort van regisseurs stoelen in de Zweedse kleuren) Ook worden zo af en toe wat gezichten geverfd...
Maar zoals in Nederland met hele straten die oranje achtig versierd worden, dat kennen ze hier dus niet. Tenminste niet hier bij ons in het noorden...
Meer zuiderlijk heb ik niet echt een idee van.

Tja wat moeten we dan doen als stel je voor Nederland tegen Zweden moet spelen... ik heb geen idee voor wie ik dan moet juichen, misschien wel allebei :-) Tis dan een win-win situatie he? Heb het schema doorgekeken en het zou dus kunnen als een 1e in de poule is en de andere 2e. Heb ik het zo goed begrepen?
Voor de andere wedstrijden zijn we natuurlijk voor Nederland en voor Zweden.... Ben benieuwd hoe het gaat dit jaar, tis toch al weer een tijd geleden dat er een mooi kampioenschapstitel is gewonnen. Kan dat in 1988 zijn geweest? Daar staat me iets van bij? Met Ruud Gullit en van Basten toendertijd Europees Kampioen!


Je ziet ben geen in en in grote fanatieke voetbalfan, maar zie toch wel graag de wedstrijden als het een groot tournooi is. (EK of WK)

Wens ons allen veel succes op het EK!

Liefs S10

Geen opmerkingen: