zaterdag 1 november 2008

Even bijpraten.....

Ja dat is natuurlijk wel weer nodig. Lang geleden dat ik hier wat heb gekrabbelt.
Nu dan maar weer "skärpning"

Wij zijn volop bezig met de trainingen van de honden, 3 - 4 soms 5 x per week lopen ze. Nu gaat alleeen Rob met ze weg met de quad, dit daar ik nog steeds zo veel last heb van mijn rug. Vorige week hebben ze röntgen foto's gemaakt en daar krijg ik volgende week ergens de uitslag van. Mijn rug zit nog steeds helemaal vast. Ik denk zelf dat het een combinatie is van en rugproblemen en van niet lekker in mijn vel zitten. Nou ben benieuwd hoe lang het gaat duren....


Verder is de winter hier nu wel aan het aanlanden, we hebben een flinterdun laagje sneeuw liggen en voor de rest flink koud. Vannacht -14 en overdag tussen de -10 en de -5. De grond is al goed bevroren, jammer want mijn wortelen en de prei heb ik nog niet uit de tuin gehaald. Dit kon ik dus niet ivm mijn rug, en Rob zou het dit weekend doen. Nu is het dus waarschijnlijk te laat, ik denk nl dat hij ze niet meer eruit gehaald krijgt :-(

Hier zie je wat foto's van het begin van de week, toen de rivier nog open was...



Deze is van binnen naar buiten toe genomen, je ziet de camera spiegelend in het raam staan, maar vond hem eigenlijk wel mooi, vandaar dat ik hem toch maar hier plaats.

Hier nog foto's zo maar van de schitterende natuur net rondom ons huis...







Hier zie je hoeveel sneeuw er op de takjes ligt... niet veel dus.
Maar het begin is er!

Ik kan hier nog echt van genieten, van het samenspel met de zon en de bomen.... zo mooi!




Dit is eigenlijk ideaal voor het maken van een trail, het spoor om daar van de witner de honden op te trainen. Eerst de grond en bodem bevroren (ook de myren, moerassen) en dan mag daarna de sneeuw komen. De rivier bij ons aan het huis heeft zich ook al dichtgelegd (op een paar dagen tijd was die helemaal dicht gevroren)

Mijn herten voer, renpellets, ligt nog bij de boer, die moet Rob komende week ophalen, 1 pallet vol met zakken van 30 kilo pellets. Een soort van geperste brok wat ze gebruiken voor de rendieren bij te voeren. Ik voer daar dus de herten hier bij ons mee. Tot nu toe nog niet begonnen maar ik zal nu wel snel moeten beginnen hoor. Zeker gezien de lage temperatuur nu. Ze krijgen behalve pellets ook hooi en halm (soort van kuilgras) erbij.
Vorig jaar had ik ongeveer 15 herten die hier tegelijkertijd kwamen eten. Niet altijd maar af en toe had ik er zoveel. Ik zal hier al wat foto's plaatsen ervan, maar die zijn dus van vorig jaar.

Nou een ander nieuwtje, we hebben een andere vrachtauto er bij gekocht. Dit zodat we spullen en zooi vanuit Nederland en België mee naar boven kunnen nemen alsook voer en zo. Het is de auto die Rob altijd toen hij werkte voor de plantschool heeft gereden.


Verder hebben we leuk bericht voor jullie, Marco en Linda, onze vrienden die sinds begin september nu ook geëmigreerd zijn en hier in Hälla wonen hebben op 30 oktober hun zoontje gekregen, een mooi manneke. Hij heet Tarik
Hier dan ook een foto van het jonge gezinnetje.

Hier wil ik dan ook Marco en Linda heel hartelijk feliciteren met hun mooie zoon! Dikke knuffels van die gekke muts aan het begin van het dorp :-)


Zo ik ga nu weer een eind er aan breien, tot de volgende keer weer

Liefs S10

3 opmerkingen:

Patries zei

Hoi C10,
wat een mooie foto's, wat is het toch een prachtig land.
Ik moet het nog 's een keer bezoeken, maar ja, er moet zoveel!
Vervelend van je rugklachten, niet lekker in je vel? Hoe komt dat, mis je Nederland toch te veel...
Tja hier is het ook niet ideaal hoor, maar dat wist je al.
Jullie zijn nu echt helemaal Zweeds lijkt het wel, zoals je over de natuur en de dieren praat.

Lief dit kleine erbij, fijn dat je weer mensen in je omgeving hebt die vrienden zijn.
Nou groetjes maar weer van Patries, ik lees regelmatig mee hoor, maar reageer niet altijd!
(ben helaas weer veel kilo's zwaarder maar dat terzijde)

Christien zei

Hee P!
Leuk weer wat van je te lezen!
Ja klopt vervelend van rugklachten, zal wel nog ff duren ben ik bang. Combinatie van niet lekker in mijn vel zitten en alle spanning in mijn rug. Nee hoor niet qua betreftt Nederland, dat misik echt niet :-)
Ik en ook wij voelen ons echte Zweden hoor, pap zegt dan echte Zweedneuzen. Ja leuk he dat die kleine er is, altijd leuk als je vrienden en kennissen rondom je heen hebt.
Qua kilo's ik herken het probleem hoor, ben ook weer bijna terug bij af....
Hoop in het nieuwe jaar een herstart te maken en er weer helemaal voor te gaan.....

Lieve groeten S10

Stordalen Gardsbruk zei

Hei S10,
Wat vervelend voor je dat je zo'n last van je rug hebt. Andrea heeft ook vanaf maart lopen klooien met rugklachten. Zou worden geopereerd in oktober, maar dat hoefde uiteindelijk niet. Ze heeft Naprapat-therapie geprobeerd en is daar gelukkig enorm van opgeknapt. Vanaf december gaat ze weer 100 % werken. Misschien ook iets voor jou?
Wat is de wereld weer prachtig aan het veranderen nu. Genieten, zulke mooie foto's. Probeer zoveel mogelijk van de natuur te genieten, dat ontspant en dat is natuurlijk altijd goed.
Tot een volgende keer maar weer!
Groeten uit Noorwegen van

Tine