zaterdag 18 oktober 2008

Eindelijk weer thuis....

Nou ben net terug thuis, ik heb toch wat gejaagd vandaag.
Was alleen zitten op een pas, dus dat viel wel mee... maar heb wat toestanden gehad met mijn hondjes vandaag.. nou jongens....
Nou hier komt het verhaal dan maar he,
gisterenavond liet Rob de honden een laatste keer uit en Tindra zoals gewoonlijk aan de lijn. Nu was echter de musketon niet goed dicht... en wat denk je Tindra er dus vandoor, en helaas niet alleen zij, maar ook onze "driewieler" zoals Rob haar nu gekscherend noemt, Enya. (ze loopt nu op 3 pootjes rond vandaar de naam driewieler...)
Die had vorige week een poot geblesseerd met training en is sindsdien binnen in huis. Ze belast een poot dus helemaal niet. De lijn is er over opgestropt en ze heeft een blessure aan het spierweefsel in de onderpoot. Nu dus die kleine gekke meid ook mee er van door samen met Tindra! Nu dus heel wat geroepen op de honden maar nee hoor, ze kwamen niet terug. Het was al helemaal donker en je kunt dan echt niets, dus wij toch maar proberen te gaan slapen....
Na een onrustige nacht met diverse keren opstaan en roepen midden in de nacht op de honden, kwam toch eindelijk de morgen.
Maar helaas, vanmorgen vroeg was nog niets hier bij huis... geen Tindra en geen Enya, en dat terwijl het toch flink had gevroren vannacht.

Ik dus op jacht gegaan en tegen mijn jachtkollega's verteld dat ik 2 honden kwijt was... nu na de hele dag jagen waarbij we het grootste gedeelte van de dag hebben lopen zoeken naar Stig's hond die op stap was (zijn jachthond Lord...die km's heeft gelopen vandaag over diverse jachtgebieden heen gestruind en dat terwijl ons jacht gebied al 4600 hectare groot is! ) Dus met de auto langs alle boswegen gereden en roepen, op hem en op mijn eigen honden. Fluiten en roepen, fluiten en roepen...
Gelukkig kwam ik Lord tegen aan de Riskulvägen, een weg die bij Holmstrand de bossen ingaat en de bergen in. Ik meende daar ook mijn honden te hebben gehoord.
Ik had smorgens ook gebeld naar vrienden in Gafsele en die zeiden dat ze snachts tegen 4 uur een hond hadden gehoord daar in die richting die de hele tijd stond te blaffen. Ståndskal op een eland waarschijnlijk, dat moet dus Tindra zijn geweest, want zo vroeg in de nacht gaan geen jagers op pad met hun honden. Tis nog niet eens licht dan...
We hebben toen de jacht afgeblazen en zijn naar huis gegaan.
Nou terug gekomen van de jacht en ben toen weer in de auto gestapt om verder te zoeken. Rob was ondertussen hele dag al met de quad op zoek naar de honden.
Nou ik dus met de auto richting Holmstrand gereden en ineens kwam ik ze tegen langs de grote weg !!!! van Gafsele naar Holmstrand daar liepen zowel Enya als Tindra over de weg heen. Enya voorop en Tindra er achter aan.
Wie weet dus waar ze uit hebben gehangen, maar gelukkig zijn ze beiden weer thuis, wel helemaal uitgeteld maar gezond gelukkig weer thuis.
Beiden hebben wat gegeten nu en slapen, 1 in de crate, en de ander ligt op de bank in de kamer.

Wij gaan nu ff de hondjes voeren buiten. En dan doe ik voor de rest niet veel meer vandaag....

liefs S10

1 opmerking:

Anita Pictures It! zei

Wat hoor ik nou Enya?? Op drie poten lopen en dan toch nog weglopen?? Foei! Niet meer Stien zo aan het schrikken maken hoor en mij ook niet ....