zondag 9 november 2008

Trainingen....

Tja ik wist niet zo goed wat ik nu zou nemen als koptekst van dit stukje. Het gaat over trainingen maar ook over geblesseerde honden. Weet niet wat het dit jaar is maar we zijn een aantal honden kwijt door blessures. Nu is het te hopen dat ze zich herstellen, maar als je honden of een hond er uit ligt door een "alvarliga" blessure dan kan die hond de rest van het seizoen niet meer mee. (serieuze)In ieder geval niet meer met de wedstrijden.

De foto is genomen vorig jaar en het is Devil die op de foto staat, met wat verse sneeuw op zijn neus... nu dus nog geen sneeuw hier.

Ik had een tijdje geleden al geschreven dat Enya eruit was ivm een blessure in haar achterpoot. Het blijkt dat in de achterpoot een beentje gebroken is, en dat het gewoon 2 maanden duurt eer dat goed geheeld is. (met dan nog een risico dat het "niet" goed heelt) We hebben ook nu Chief eruit liggen met een flink schouderprobleem in de voorhand. Dus je snapt het al zowel Chief als Enya zijn nu binnen met dan normaal Moena en Tindra ook.

We hebben ook wat andere honden die een lichtere vorm van een blessure hebben, dan zie je dat ze niet helemaal "vrij" lopen. Maar die staan dan een of een paar trainingen stil en dan kunnen hun gewoon weer mee.

Nou heb ik me lopen af te vragen hoe dat dat dit jaar nu komt, maar kan er alleen maar bedenken is dat we dit jaar sneller lopen als andere jaren (andere trainings opbouw) en dan daar bovenop de bodem erg "hard" is. De bodem is al een tijdje goed bevroren en er is nog geen sneeuw die de bovenlaag zacht maakt... Nu moeten we dus maar wat rustiger aan gaan doen, want als het zo door gaat hebben we dadelijk niet eens meer voldoende honden om een goed team neer te zetten. :-) Nou ja met zo veel honden moet dat nog wel lukken, maar tis gewoon shit dat de honden geblesseerd zijn. We willen zo goed mogelijk voor onze honden zorgen en dat geldt ook met de trainingen. Ik hoop dus dat het snel "wit" wordt hier.

We houden jullie op de hoogte ;-)

Nog effe ontbijtje eten en dan gaan we naar buiten toe, Rob gaat zo meteen dus trainen.

De andere foto's zijn van onze Chief, ook afgelopen seizoen genomen. Hij ligt nu lekker binnen en vindt het hier veelste warm! Ik denk dat hij niet lang binnen zal blijven, hij wil wel weer snel naar buiten toe ben ik bang :-)

Fijne zondag nog!

Liefs S10




Geen opmerkingen: