vrijdag 28 november 2008

De kraker

Het is onderhand al bijna 2 weken geleden maar ben bij een kraker geweest voor mijn rug. Het was een vrouw in Lycksele die een kombinatie doet van verschillende dingen heb ik het idee. Ze is nappropaat of zoiets en ook chiropractor, maar doet ook aan reiki en andere chinese healings, zone refex behandeling kortom van alles wat.

Ze had een blik op mijn rug geworpen en zei meteen dat mijn ene been 1 - 1,5 cm korter was als het andere en dat ik scheef op de behandelingstafel lag. En dan te bedenken dat de normale fysiotherapeut in Åsele "niets fout" kon zien en voelen aan mijn rug!!!!

Ze is dus begonnen met het navoelen van mijn rug, heel voorzichtig ging ze met haar handen, nou meer haar vingertoppen, over en langs mijn ruggegraat op en neer (naar boven en naar onder). Ik voelde het amper zo zacht, voorzichtig was ze. Na wat eerst losgemassert te hebben is ze begonnen, eerst in de lenderug, nou net erboven en van daar uit naar boven toe, Elke keer kraakte het, soms wel paar keer achter elkaar, knak maar soms kn-kn-kn-kn-knak. 3, 4 tot 5 "lösningen" per keer dat ze kraakte.
Ik ben gestopt met tellen toen ze bij 25 kwam, maar zij had nog verder gerekend... het waren er 38!!!! stuks. Onvoorstelbaar he. Ze is van uit de schouders en nek weer naar beneden gegaan en heeft toen de heup en zitvlak onder handen genomen.

Ze is bijna 2 uur met mijn rug bezig geweest. Ze vertelde me dat ik dus moet zijn gevallen en dat dat het hele gedoe in werking heeft gezet.. Ik zei tegen haar ik ben niet gevallen, nou zei dus weer, dat moet omdat je heupen helemaal verkeerd staan. Nu wat blijkt, ik ben in 2003 !!!! gevallen, uitgegleden in november, nu dus 5 jaar geleden. Toen ben ik op mijn stuitje bevallen en op mijn linker enkel, die ik toen gekompliceerd heb gebroken. De "pinnen" zitten er nog steeds in. Maar toen ben ik dus op mijn heup gevallen en heb mijn heup in een verkeerde houding gekregen. Dit echter niet gevoeld omdat ik zo veel pijn had aan mijn enkel en naderhand de gipspoot had. Sindsdien is dus mijn hele rug verkeerd belast en zijn dus mee en mee de spieren anders gaan werken en trekken waardoor de hele rug een verkeerde houding heeft aangenomen. Daarom heb ik dus ook pijn in mijn hele rug. Dat in combinatie met mijn zwaar werk als persoonlijk assistent met veel tillen en draaien (is funest voor je rug die combinatie!) Dat heeft dus geresulteerd in die pijnlijke rug. Het gaat sindsdien beter met mijn rug, tis nog lang niet 100% maar stuk beter qua pijn en zo. Moet nog flink trainen aan de rug en de rugspieren. Maar daar ben ik mee bezig he. Dus nu mijn rug op de beteringsweg. Nu de rest nog... mijn hoofd weer op orde krijgen... alles weer op een rij krijgen en een plek geven. Ik ben volop bezig met van alles en nog wat. Veel oude zooi die naar boven komt nu. Dat is niet verwonderlijk he, ziel en lijf zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De ene is niet goed dat heeft gevolgen voor het andere. Maar beiden zijn bezig met herstel! Ik ben nu nog ziek geschreven tot 11 januari. Denk ook wel dat ik die tijd nog nodig heb. Maar nu hebben jullie weer ff een idee hoe het er voor staat. Ik ben vol goede moed, heb goede en minder goede dagen. Ben nog steeds erg emotioneel maar ik kom er wel.

Nou mensen wil jullie een hele fijne dag toe wensen en vergeet niet te genieten van het leven!

Liefs S10

Geen opmerkingen: