woensdag 2 december 2009

Helt underbart!

Hier allereerst wat foto's van ons huis in vinterskrud (wintertafereel)

Schitterend (vrij vertaald)
Ja en dat is zo, het ziet er hier nu zoooo mooi uit. Net vers gevallen sneeuw op het land en op de bomen. Het is toch elk jaar weer bijzonder met die eerste maagdelijke sneeuw die valt. Net alsof die nog mooier en nog witter is als anders. Misschien is het maar het idee omdat je nog geen sneeuw gezien hebt dit jaar, ik weet het neit, maar voor mij is het altijd erg speciaal. Nu dan dit jaar ook vrij laat, we zitten al begin december nu... Ik heb dan eindelijk vanmorgen wat foto's gemaakt van ons huis en buiten de sneeuw. Ik zal proberen die hier op de laptop te plaatsen.
Het was vannacht ook flink koud weer, -17,4 hadden we en nu staat het kwik nog op ongeveer -16 maar stijgt nu wel omdat de zon (!!!!) schijnt. Ik zit aan de eettafel en kijk uit over schitterende uitzichten, naar achter over de gehele kromming van de rivier en naar voren naar de weg toe, naar de bomen en over onze wei. We hadden ons huis niet beter kunnen leggen, beter plaatsen. Wat ben ik blij dat we besloten hebben om het huis schuin te leggen tov de weg, en niet recht aan de weg. Nu hebben we aan beide kanten uit een schitterend uitzicht.
Ik ben niet zo actief vandaag, wilde wel, maar zit meest nu ff te suren en te schrijven hier. Voornamelijk de IKEA site omdat ik wil kijken of ze eea op voorraad hebben wat ik mee wil nemen dit weekend. Diverse vrienden en kennissen zijn gekomen met hun lijstjes van wat ze nog nodig hebben... dat wordt nog een hele klus om alles mee te nemen. Gelukkig kunnen we de aanhanger met kåpan (deksel) lenen van Christer en Inger. We hebben zelf een hele grote aanhanger maar dan zonder kap. En dat wil ik liever niet risceren als het nu slecht weer wordt... sneeuw hebben ze voorspelt. Verder een hangslot geregeld om de aanhanger vast te zetten. Dus hoop dat alles in orde is dan zo.

Een gedeelte van de dozen in de kamer! Met Hanneker









Nou ik ga weer ff me zelf nuttig maken, ik meld me wel weer hier,

Liefs S10

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ach, wat een mooie foto's heb je gemaakt ...

liefs,
Anita

Anoniem zei

Hej,hé, hé kunnen we ook eindelijk meegenieten. Grattis, jättefin hus, geniet ervan, het is jullie gegund. Lekker binnen die dozen, dat heeft een voordeel, je hoeft voorlopig niet te poetsen!
Tot schrijves of hoores, hej då,
Anne-Marie Coenen

Anoniem zei

Jeetje S10, wat is het mooi geworden je huis en zie dan alleen de buitenkant nog maar en die verlichting er aan, schitterend, het wordt toch eens tijd dat ik weer richting Lapland ga.
Ik wil wel en hubbie ook wel, maar moet eerst nog weer eens uitzoeken hoe dat gaat met het meenemen van Tica, vorig jaar niet verder gezocht omdat wij toch weer naar Frankrijk gingen.
Maar weet jij al of he tnu veranderd is met de regels om een hond mee te nemen, of anita misschien wel, die leest hier ook.

doei, groetjes Carla