zondag 29 november 2009

C.I.U.

Ja wat is dat nou weer denken jullie zeker... maar dat is een projekt waar jongeren over de grenzen gaan. Een uitwisselings projekt tussen Zweden en Thailand. Nu is dit jaar, euh zeg seizoen 2009 - 2010 Åsele weer een gastkommun en je raadt het al... ze zochten vårdfamiljen, gastgezinnen. Het projekt is al eens 2 x eerder geweest in Åsele, nl. in 2003 en 2007 en dan nu waarschijnlijk de laatste keer in 2009/2010.

Nu hadden ze mij gevraagd om vorige week vrijdag een lezing te geven voor Länsbygderådet in Gafsele, over waarom en hoe we hier in Hälla, Zweden zijn terecht gekomen. Dit had ik dus gedaan en daar was ene Jonatan ook daar om info te geven voor dat projekt. Ik had hem niet horen praten maar hij mij wel. Direkt na de voordracht van mij kwam hij op me aangelopen en zei tegen me: "jij bent precies de persoon die ik zoek". Ik stond hem wat vreemd aan te kijken en had zoiets van wat bedoel je toch in gods naam.... Hij vertelde toen over dat projekt en dat hij nog op zoek was naar gastfamilies. Ik vertelde hem dat ik er al eens aan had gedacht in 2007 om deel te nemen maar we toen zoiets hadden van dat zal wel niets worden omdat we in Hälla wonen, 30 km van Åsele verwijderd en daar is ten slotte alles te doen... Nou hij dus me verzekerd dat dat absoluut geen beperking was en geen nadeel. Dus niets zou ons in de weg staan om deel te nemen. Ik vertelde hem dat ik het er met Rob ove zou hebben en we dan wat van ons zouden laten horen.
Thuis gekomen ik Rob eea over het projekt verteld. Hij zag het ook wel zitten. Wij er verder niet meer over gesproken maar eigenlijk beetje zelfs wat vergeten. Totdat donderdag mij Jonatan me weer belde dat hij met Rob had gesproken in zijn hoedanigheid als sportleraar op de school. Hij presenteerde zich toen met "Rob Fox" en toenb klikte het bij Jonatan. Hij vertelde toen dat hij met mij gesproken had en Rob vertelde dat hij dat wist. Hun verder nog wat bebabbeld... tis echt waar hoor :-) en toen had Rob hem toegezegd dat we het zouden doen. Effe daarna belt Jonatan mij op om eea kort te sluiten en hij zou zaterdag (gisteren) langs komen om eea door te nemen en een kontrakt te tekenen. Nou zo gezegd zo gedaan. We hebben getekend en als alles goed gaat komt rond 10 april 1 zweedse jongere en 1 thaise jongere hier bij ons voor een periode van ongeveer 10 - 12 weken hier. Net tot midzomer zijn ze dan hier. Spannend hoor! Het is in totaal een groep met ongeveer 18 jongeren (helft zweeds en helft thais) Hier komt de site waar hun avonturen op komen te staan en verdere wetens waardigheden over Åsele en omgeving.
http://www.thailand-asele.blogspot.com/
kijk er maar eens rond! tis wel op zijn zweeds maar de foto's zijn wel te snappen ;-)

Nou heb gisteren nog tot 02.00 uur smorgens vroeg wat gerommeld in huis, beetje julpynta en zo! Jaja het wordt nog wat!
Nou ik probeer snel wat foto's hier te plaatsen, dat komt dus echt er aan!
Lidefs en voor straks trusten! S10

1 opmerking:

SWY - Thailand Lappland zei

Bra beslut :)
Ni kommer fa en kul upplevelse i var!