vrijdag 26 september 2008

Vlees verwerken

Nou het zit erin... in de vriezer, tussen de 70 en 75 kilo eland vlees.
Ik ben er toch wel een hele tijd mee bezig geweest eer het allemaal verwerkt was en al het gehakt gedraaid was. Heb van alles, van hele filet tot rosbief, braadstukken, entrecotes alsook lapjes, poulet en heel wat gehakt.
Allemaal mooi verpakt en nu klaar voor gebruik in de vriezer.
Heb ook nog flink wat gehakt gedraaid voor de honden van het afval vlees, denk ook een kleine 25 - 30 kilo. Mooi weer een aantal keren wat vlees voor de woeffies.
En dan de knoken die nu mooi in stukken zijn gezaagd en klaar liggen voor beloning in de vriezer. Elke elandenpoot zaag je zo in 3 - 4 stukken. Vorig jaar had ik hele poten die ik de honden gaf, maar nu dan kleinere handige stukken poot. Nu kunnen ze dan ook wat vaker een knook krijgen. En dan de lever van de elanden die niemand verder wilt, maak ik stukken van die de honden na de training als een beloning krijgen. Diepvriezen staan volop te draaien in de turbo stand.. extra stand voor het invriezen van grote hoeveelheden.

Rob is net klaar met trainen van de 2 teams van elk 12 honden. Ettan was vandaag vrij, hij brak de tent af omdat ie niet mee mocht...
Na het trainen dan meteen de hondjes gevoerd en nu dan klaar. We zijn net binnen gekomen. Ik zou vanavond nog naar Elsa gaan maar die heb ik net gebeld en afgezegd dat we niet komen. Maar ff uitrusten vanavond.
En dan nu lekker op de bank met de benen omhoog.
Fijne avond allemaal en een heel mooi weekend!

Liefs S10

Geen opmerkingen: