zaterdag 20 september 2008

mijn volgende eland! (nu met foto's)


Hieperdepiep hoeraaaaa,
hij is geschoten, mijn derde eland in mijn jagerskarierre.
Na vorig jaar eerst een kalf, en toen een koe te hebben geschoten was het dit jaar weer eens een geluksdag voor mij. Ik heb vanmorgen vroeg een elandkalf weer geschoten. Een mooi groot kalf. En ja net zoals vorig jaar, heb ik dus wat met water. Vorig jaar lagen beide dieren in het water, in de Ångermanälven en nu hoe kan het anders ook weer in het water. Maar niet in de grote rivier maar in de kleine rivier die bij ons langs het huis voorbij stroomt, de Stafseleån heet die.
Ik dus maar mijn jagersbroek uitgedaan, en gelukkig was het niet erg diep daar en niet al te stromend water, maar dus langzaam in mijn "långkalsonger" lange thermobroek met mijn wollen sokken en bunny boots (soort van zware rubberen laarzen) naar de overkant gewaad. Nou ja, bijna overkant, hij lag ongeveer 2 meter in het water. Een lus om zijn kop gemaakt en hem via het water naar de overkant getrokken. Gelukkig blijft ie zo half drijven dus niet erg zwaar. Maar het aan land trekken dat heb ik maar niet gedaan met mijn rug. Alleen de kop op het land getrokken en de rest in het water, totdat de "hulptroepen" verschenen.
Ik had ondertussen mijn lange thermobroek die zeikenat was, alsook mijn wollen sokken uit gedaan en de gewone jachtbroek weer aangetrokken en een paar nieuwe droge sokken. Die waren echter vrij snel nat, daar mijn schoenen blubbernat waren :-) Ik had ze wel eerst nog leeggegooid met het water eruit, maar toch er blijft altijd ng wat erin zitten.
Ik heb er nog geen foto's van (zelf) omdat ik mijn kamera was vergeten mee te nemen. Maar Christer heeft wel foto's gemaakt. Maar ja niet van de riviertocht... toen was er niemand daar van het jachtteam :-) Hier onder dan ook een kollage van wat foto's.


Op de namiddag heeft Stig, onze jachtleider, een hele mooie grote koe geschoten.
Dat zijn de bovenste foto's. (De 4 beneden zijn van de stier die zondag is geschoten.) We waren dus pas vrij laat klaar tegen half vijf pas, met alles op te ruimen en klaar te maken in de slachterij. Daar worden de dieren gevild en verder schoongemaakt (longen, hart enz eruit gehaald) en daarna opgehangen zodat het vlees kan "afsterven".
Nou al met al een heel mooi weekend geweest. Schitterend weer trouwens ook nog, volop zonneschijn met een 12 graden op de thermometer.
Wie weet heb ik morgen weer wat leuks te melden :-) (dat was dus zo, nl zondag een stier geschoten door het jachtteam.)

Fijne avond nog en tot de volgende keer,

Liefs S10

Geen opmerkingen: