dinsdag 9 juni 2009

Ny operation!

Nieuwe operatie!
Ja vanmorgen om 8 uur belde ze van het ziekenhuis in Umeå. Eindelijk hoor, ik heb zo vaak hun gebeld....maar nu belden ze dan met een datum voor opname voor de operatie. Dat wordt de 17 e juni binnenkomen en de 18e juni operatie. Dan gaan ze dus, als het goed is, en alles ook goed gaat, 30 - 40 cm van de dikke darm eruit halen. Het hangt er helemaal van af wat ze daar tegenkomen om dat de celveranderingen vrij laag zitten. In het zogenaamde sigmodium, het "s" vormige gedeelte van de dikke darm, net voor de overgang naar de endeldarm. Ik ben zo blij dat ik nu een datum heb, zodat ik eindelijk weet dat het gaat gebeuren. Eenmaal de zooi eruit dan kan ik gaan beginnen met herstel en hopelijk weer snel "de draad" oppakken.
Het tijdstip is niet helemaal optimaal, maar ben zo blij dat het toch op korte termijn is. Weekend erna is hier midsommar, het grootste "feestweekend" wat er is in Zweden. Dat wordt gevierd de 20e juni. En morgen komen vrienden van ons hier op vakantie. Danny en Hilde, die in totaal zo'n 3 weken in Zweden verblijven. Eerst omgeveer 1 week hier en dan 1 week rondje Noordkaap en daarna nog 1 week hier bij ons. Dus dat komt wel goed uit, dan zijn hun net weg die week als ik in het ziekenhuis lig. En ik ben weer thuis als hun weer hier zijn voor de laatste week hier bij ons. Perfekt!

Nu moet ik alleen nog wat meer gaan inpakken zodat ik alles red eer we beginnen af te breken hier. Rob krijgt vakantie de 18e (zijn laatste werkdag dit schooljaar!) Dus net de dag dat ik geopereerd moet worden. Maar ook dat ik goed want dan is hij tenminste thuis bij de honden. Klopt allemaal perfekt!

Oh trouwens ze belden ook nog van Älsbyhus dat het waarschijnlijk wat eerder gaat lukken met de bouw van ons nieuwe huis. Dat zou alleen maar goed zijn! Nu staat de aanvang van de werken gepland voor week 40, eind september, maar dat gaat misschien wat weekjes naar voren toe!
Hier komen de tekeningen van de indeling van het huis. Volgens mij heb ik ze al eens hier geplaatst, maar ja dan komen ze in repris :-)




Pas goed op jullie zelf!
Liefs S10

1 opmerking:

Gonny zei

Dit zijn allemaal goede berichten! Zorg wel dat je niet oververmoeid het ziekenhuis in gaat met die inpakkerij hoor! Het komt wel allemaal mooi uit ja, ook als ze eerder beginnen te bouwen. Toi, toi, toi voor de operatie! Je hoort me voor die tijd nog wel.
Liefs Gon