donderdag 2 december 2010

Emigreren naar Åsele

Tja hoor jullie nu al denken, emigreren naar Åsele??

Ja dat klopt, wij hebben het een aantal jaren geleden al gedaan. En het bevalt ons nog steeds prima hier! Maar nu ga ik proberen om mensen te helpen op hun reis naar hier toe. Hun helpen met allerlei grote of kleine problemen. Mensen een inzicht geven in wat het inhoud om in Zweeds lapland te wonen. Ik ga de kommun helpen om meer mensen hier naar toe te krijgen. En doordat ik, wij, zelf dit pad al eens hebben bewandeld. Ik heb heel goede ervaringen opgedaan hier. Echt het gevoel dat ik goed ben geintegreerd, en geaccepteerd!

 En om niet te vergeten ik erg positief ben, ben ik een goed aanspreekpunt voor mensen die informatie willen hebben over het emigreren naar Åsele. Hulp bij van alles en nog wat, van de burocratie, praktische zaken, informatie, papieren rompslomp, inschrijvingen, instanties enz enz.

Ik ben nu bezig met het opzetten van een site
www.emigreren-naar-asele.nl
Deze is nog niet online maar wordt aan gewerkt. Tegen de tijd dat ie online is zal ik dat hier ook nog melden. Deze site wordt opgezet in het nederlands met een soort van stappenplan hoe je goed voorbereid hier naar toe kunt komen. Verder ben ik dan kontaktpersoon, aanspreekpunt voor allerlei andere zaken.

Ik ben eveneens bezig met het maken van een mooie powerpoint presentatie die ik op de emigratiebeurs (12 en 13 februari) zal laten zien.


Voor diegene die er in geintresseerd zijn was er een kleine, korte reportage op de zweedse tv.
Hier komt de
link 

Hou jullie op de hoogte!

Liefs S10

4 opmerkingen:

Antoine zei

Lijkt me prachtig wonen daar! Fijne kerstdagen gewenst vanuit Nederland :-)

groet

antoine

Dianne zei

Hoi Rob en Christien.

Wat leuk dat jullie meerdere mensen naar asele willen halen.
Wij komen deze zomer ook die kant op want we willen graag emigreren naar zweden en ook in die omgeving.
Misschien kunnen we elkaar ontmoeten en wat praten.
Met v groet Dianne en Frank.

P.S. leuke site

Christien zei

Hallo Antoine en ook Dianne en Frank!

Leuk dat jullie reageren!
als je kontakt met me wilt opnemen kun je me mailen naar chr_fox at hotmail.com

Ik vertegenwoordig Åsele op de emigratiebeurs in Houten, Utrecht op 12 en 13 februari. Misschien dat jullie er danook zijn, leuk als je dan eens langs komt bij onze stand!

Jullie zijn van harte welkom zowel in Houten als ook hier bij ons in Åsele!

vriendelijke groeten, Christien

ps als je verder vragen hebt, stuur me maar een mail.

Unknown zei

Hey,
wij denken er ook over om te emigreren naar Lapland met onze 2 jonge kindjes.
Wij zijn van België , hoe is de economie en hoe is het daar om als buitenlander tussen de lokale bevolking te werken/leven?
Heb nog 1000 en 1 vragen maar ik zal even afwachten en proberen via internet om meer informatie in te winnen over Lapland
Mvg Kevin