maandag 13 december 2010

Vallende sterren!


 Tja wat doe je op een winteravond, in het donker, bij -30????
Dan ga je in de winteroveral, lekker warm gekleed naar buiten toe en kijkt naar een schitterende sterrenhemel. En dan..... dan zie je meer als 10 vallende sterren.... tenminste vanavond hier.

Het stond in de krant hier dat er vanavond een enorme aktiviteit aan de hemel te zien zou zijn. Tussen de 50 en 60 vallende sterren per uur! Nou dat klopte ook hoor. Ik geloof niet dat ik ooit zoveel sterren en ook nog vallende sterren heb gezien als vanavond. Ik heb meer als 10 gezien, en dan rekende ik alleen de grote lange staarten, die echte mooie vallende sterren. De kleintjes die waren een extra, een bonus... Echt genieten met een grote G was het!
Jammer genoeg heb ik er geen foto's van genomen, ik dacht dat lukt me toch niet om dat vast te leggen.... Maar ja het internet brengt uitkomst... dus wat foto's geleend van het net en die hier geplaatst. 


Vandaag is het trouwens ook Lucia feest, de feest van het licht.
Ik zal kijken of ik daar morgen nog wat over kan schrijven hier.
Dat hangt er een beetje van af hoe ik me voel.
Morgen word ik nl. geopereerd aan mijn ogen.
Die worden gelaseerd in Umeå.
Als het lukt dan kom ik morgen nog wel ff voorbij hier :-)

Voor nu, liefs S10

1 opmerking:

Gonny zei

Hej Christien,
Ik loop een beetje achter met blogs lezen, maar zag nu deze laatste van je. Wil even weten hoe het ging in Umeå. Lijkt me geen pretje. Kan je er al iets over zeggen, bijv. of het veel heeft geholpen?
Lieve groetjes van Gon