maandag 6 december 2010

Julbordet

Kersttafel vertaald.
Nu is het weer tijd voor de traditionele julborden in Zweden.
Dat is een soort van buffetvorm met typisch zweeds kersteten.


Van alles van skinka, ham, tot revbensspjäll, ribjes. De standaard svenska sillen, ingelegde haring. Een bijzonder gerecht is Jansonsfrestelse, een soort van aardappelgerecht met ansjovis erin. Heel speciale smaak en vaak vind ik het niet echt lekker, maar nu bij Ann Cathrin hier in Hälla, was het "utsökt" heerlijk, perfekt! Ik weet niet wat ze anders doet dan de anderen maar hij was erggggg lekker!

We waren alleen daar, omdat Sigi nog moest werken in Solberg. Hij was pas na 18 uur klaar, en we konden dus pas tegen 19 uur daar zijn. Maar normaal was het eten afgeopen om 18 uur. Ik had echter Ann Cathrin gebeld of we toch tegen 19 uur konden komen. Dat was geen probleem. Heerlijk rustig en luxe dus alleen in het 50tals kafet (een zeer typisch 50- jarig kafeet in orignele sfeer en inrichtning.) Echt speciaal daar!
Misschien dat je het wat kunt zien op de foto's.
Dus tegen 19 uur waren wij, Sigi, Sabine, Rob en ik zegt de gek aangekomen om te genieten van een heerlijk julbord. Zeker de moeite waard!

Op de fotos zie je Ann Cathrin, eigenaresse van het Hälla Kafeet.
Alsook haar julpynt, een kerstman buiten met slee en presenter. En dan de foto van Sabine, Sigi en Rob in het kaffet.

Tot de volgende keer weer, liefs S10






2 opmerkingen:

Gonny zei

Ja Christien, ik ken Hälla Kafeet. Inderdaad de jaren 50! Daar menig kopje koffie met lekkers genuttigd toen het in het zomerseizoen 2009 open was. Dus ik kan me er helemaal een goede voorstelling van maken. Liefs van Gon

Anoniem zei

Yes, je bent er weer!Altijd weer leuk om dit blogg te lezen. Succes met je coaching v.d "Hollanders", we sturen ze wel door. Alvast fijne dagen, tot mailes, groetjes Anne-Marie Coenen