maandag 25 januari 2010

Weekje vrij!

Heerlijk voelt het, een week vrij! Ik heb donderdag vrij genomen omdat ik dan op en neer moet naar Stoholm om een nieuwe pas te gaan halen, nou ja bestellen eerst. Ik kwam er van de week achter dat mijn pas verlopen is per december afgelopen jaar. Nu kon je vroeger de pas aanvragen in Umeå (200 km e.r.) maar nu door dat er vingerafdruken op moeten kan dat nog alleen in Göteborg of in Stockholm. Dat houdt dus in een reisje van kleine 700 km e.r. om een pas aan te vragen....!!!!
Nu gaat er gelukkig een nachtbus 2 x per week van het noorden naar Stockholm en die heb ik nu geboekt. Dus a.s. donderdag heb ik 21.30 de bus hier aan de weg bij ons voor het huis, en dan ben ik tegen 7 uur in Stockholm. De ambassade gaat open om 9.00 uur dus dan ga ik daar maar meteen naar toe om de pas aan te vragen. Ik moet dan ook daar ergens nieuwe foto's laten maken. Dan heb ik de rest van de dag nog om in Stockholm wat te shoppen of zo en dan tegen 19.00 uur de avond/nacht bus weer terug naar huis toe. Tegen 5.00 smorgens ben ik dan thuis als alles goed gaat.
Ik kan ook wel zelf rijden maar dat is ook erg vermoeiend, en zo kan ik slapen als ik wil. Alarm zetten en dan komt alles goed.... Het valt ook wel mee qua kosten, ik betaal 600 SEK per reis, dus 1200 SEK heen en terug... (100 kr extra als ik op de bus wil betalen.) Duur paspoort zo he....
Maar ja als ik in maart wil komen moet ik toch een geldige pas hebben.
De reis is al geboekt! Van 16e maart t/m 31 maart ben ik in Nl. (graag niets tegen pap en mam zeggen..... mam is jarig de 25e maart en wordt dan 75 jaar!)
Hoop dan velen van jullie weer te zien. Ik zal kijken of ik Cis haar mobile nummer weer kan meenemen en dan mail ik jullie nog wel met het telefoonnummer.
Misschien dat ik dan in Nl wel een prepaid kaart koop om zo een eigen nummer te hebben. Dat horen jullie dan wel!
Het is dan toch weer 1 jaar geleden dat ik in Nl was. En wat voor een jaar was het he... met de nodige downs en enkele upps! Het zal dan ook weer zijn dat ik mijn ma zal zien, is dan ook weer 1 jaar geleden. Misschien nog wat andere familie, nichten enz enz. Ik heb er zin in!

Liefs S10

Geen opmerkingen: