maandag 11 januari 2010

Waarom toch?

Waarom raak ik toch iedere keer zo teleurgesteld in mensen????
Heb ik dan te hoge verwachtingen...De laatste weken weer een aantal keren, in mensen die ik eigenlijk zeer nabij ervaar. Ik heb iedere eer het gevoel dat ik "gebruikt" worden dat is zo vervelend. Shit waarom ben ik toch zo'n muts... Sta altijd klaar en wil mensen helpen en dan krijg ik regelmatig de deksel op mijn neus. Misschien is dit mijn leerproces in het leven? Ik moet gewoon beter voor mezelf opkomen. Maar dat is niet gemakkelijk als je dat niet eerder zo hebt gedaan. Ik moet toch maar wat harder worden en misschien "nee" gaan zeggen. Mensen komen en nemen maar vanzelfsprekend aan dat je iedere keer klaarstaat voor hun. Dat je tijd hebt voor hun, dat je hun helpt. Vragen nooit of je wat "ervoor" krijgt. Gewoon vanzelfsprekend is het dan. Nu hoef ik er ook niets voor, maar alleen al het feit dat zoiets vanzelfsprekend is en voor "givit" aangenomen wordt dat maakt me al boos nu. Ik moet harder worden voor mezelf en voor anderen. Ik ga me dat voornemen dit jaar. En afvallen :-) Dat moet ook maar weer eens gebeuren... Denk dat ik binnenkort weer start met SB, south beach, de levensstijl waar ik 3 jaar geleden ruim 20 kg mee ben afgevallen, samen met lopen. Laten we hopen dat mijn rug het houdt en dat ik weer an beginnen met joggen als de sneeuw weg is.

Sorry voor deze klaagzang hier, maar moest effe mijn "ei" kwijt.
Liefs S10

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hai S10, je Blog weer even bijgelezen, brr, wat is he tkoud meid daar bij jullie, hie rook wel maar stelt niks voor in vergelijking bij jullie daar. Wat vreemd alleen de warmwaterleiding bevroren, kun je er niet van die isolatie om doen, zijn hier te koop in stukken van een meter, ik heb die om de verwarmingspijpen zitten in de slaapkamer om de warmte een beetje in de pijpen te houden, pijpen lopen hier in d ehoeken van een kamer van 6-hoog naar beneden en je hebt mensen die bijna altijd de verwarming aanhebben en als het dan niet zo koud is nog en dan is het mij te warm in de slaapkamer, dus precies andersom dan bij jou.
Probeer om te leren op een vriendelijke toch resolute wijze van je af te bijten, gaat je vast lukken als je er bij nadenkt, want je hoeft en kunt niet alles pikken maar als je altijd klaar staat voor alles en iedereen, hele goede eigenschap hoor, niks mis mee, wordt dit zo als gewoon gezien en je bent er zelf ook nog en als je dan eens wat terug vraagt of zelf zegt dat het je niet helemaal uitkomt, oei, oei, dat is moeilijk maar gewoon leren af en toe dat iets niet altijd zomaar en vanzelf sprekend kan.
Succes er mee, moet jou ook gaan lukken, SB, weer oppakken als he tiets lekkerder weer is, met die kou vind ik het ook niet helemaal te doen hoor, probeer het wel, maar lukt ook niet altijd.

Groetjes voor jullie en de doggies.

Carla

Anoniem zei

hoi cristien even tussen door wij kunnen jouw niet bereiken via de telefoon neem even contact met ons op wij proberen het al van begin van januari groetje,s stefan mieke en rick meulendijks heb je ons nr niet gusta en marriet wel xxx