zondag 12 april 2009

Balanserend op het randje van.......

Leven en dood.... het klinkt heel crue om het zo te zeggen, maar zo is het wel geweest. Ik zal het ff vertellen hier. Anders snappen jullie er helemaal niets van.... Wij, Rob en ik zijn gisteren bezig geweest met onze bijenvolken. De vooraarsschoonmaak, nieuwe schone bodem onder de bijen en kijken of de volken nog leven. Eerst de bakken hier thuis gedaan, daar zijn ze op 3 volken na goed de winter door gekomen. Dan heb ik nog 2 volken in Gafsele staan. Wij dus nog ff daar heen gereden om die ook effe te kontroleren. Toen werd Rob gestoken door een bij. Achter in zijn been. Hij voelde zich niet lekker en ik zei ga maar naar de auto toe ik kom er zo aan. Nou hij redde het al niet meer tot aan de auto, hij zakte al helemaal in elkaar. Ik sprong achter hem aan om hem te helpen en al strompelend kwamen we wat verder. Maar er was nog een flink stuk tot aan de auto over. Hij viel helemaal in elkaar. Ik heb toen de auto gehaald en met alle kracht hem in de auto gesleurd. En toen als een dolle dwaas met 100 km per uur door Gafsele gereden om naar het ziekenhuis te rijden. Ik had geen mobiel bij me en kon niet bellen. Maar toen liep er iemand langs de weg in Gafsele, die heb ik geroepen, die had ook geen mobiel bij zich maar die heb ik afgezet bij een huis zodat ze van daaruit kon bellen.
Ik zei dat Rob gestoken was door een bij en een allergische reactie had en in shock was. Dat ik op weg was naar het ziekenhuis. Dat heeft ze ook zo doorgebeld.
Toen ik in Åsele was kwam de ambulance me tegemoet.
Rob was al de hele tijd in shock en rochelde alleen nog maar. Pupillen waren wijd opengesperd en geen reacties. Ik heb de hele tijd tegen hem gesproken en zijn hoofd naar achteren geprobeerd te houden zodat hij toch nog kon ademen. Daarbij reed ik nog met 1 hand met 140 km per uur over de wegen. Ik was zo blij dat ik de ambulance trof. Hij kreeg meteen medicatie en er werd gebeld voor een helicopter die hem naar Lycksele zou vliegen. Dat gebeurde dan ook. Hij is nu nog steeds in Lycksele, maar nu op de gewone afdeling, vanmiddag van de IVA afgekomen. Nu moet hij blijven tot dinsdag dan maken ze nog een aantal onderzoeken o.a. belastingstesten omdat er iets niet in orde is met zijn hart. Zuurstofgebrek, klein infarkt of iets dergelijks.
Nu ga ik dus morgen naar het ziekenhuis toe, omdat ik dinsdag word geopereerd en dan hoop ik dat Rob dinsdag naar huis toe mag komen.
We houden jullie op de hoogte. Dat zal wel zijn als ik terug ben van mijn operatie over ruim 1 week denk ik.

Liefs S10

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een schrik .... vreselijk ... kan jouw operatie niet worden uitgesteld?

Anita

Gonny zei

Hoi Rob & Christien,
Vanavond Rob aan de telefoon gehad, hij klonk als vanouds. Gelukkig alles weer goed met hem, wat een geluk! Christien nog niet goed bijgekomen uit narcose vanmiddag. Niets kunnen vinden in je darmen. Wel een goed bericht, maar ook wel weer vervelend omdat je nu nog niet weet waar het vandaan komt. Heel veel beterschap en op naar betere tijden!
Liefs Gon

Twister zei

Jeetje, Stien. Wat jij allemaal meemaakt. Gelukkig was je bij Rob en kon je hem redden! Wat een emoties allemaal en dan nu in het ziekenhuis! Sterkte en dat alles goed mag verlopen! Ik denk aan je!

Stordalen Gardsbruk zei

Sodeju S10, dat is nogal wat! Mooi krachtdadig optreden, meisje! En nooit meer zonder telefoontje op stap dus.

Beterschap beiden.
Liefs,
Tine