zondag 12 december 2010

Brrrrrr koud he?

Ja ik moest het jullie toch ff meedelen, het is nu onder de -30 graden geweest.
Erg vroeg voor de tijd van het jaar, lees deze winter...
Hier komt het bewijs ervan....






We hadden gisteren getraind. Het eerste team ging goed, was wel wat frisjes, zo rond de -18 of zo.
Toen we bezig waren met het tweede team, merkte ik dat het snel kouder en kouder werd. We hadden na de training nog de nagels geknipt.... nou ik kon bijna niet meer, voelde mijn handen niet meer. Ik ging snel ff terug naar binnen om nieuwe handschoenen te halen. Keek ik op de termometer zie ik dat het -22 al was... en nog steeds kouder werd het.  Was blij dat we toen klaar waren. Eerst naar binnen een hele tijd en ff opwarmen weer om naderhand weer eruit te gaan  om de hondjes te voeren.
Die willen met de koude amper naar buiten komen, effe snel eten en dan lekker weer snel de warme hokken in. Ze zijn goed dik de honden, gelukkig maar, want met deze koude periode gebruiken ze veel energie. En dan daarbij de training nog, dan kun je wel eens hebben dat de honden niet hun lichaam op peil kunnen houden en dan gewicht verliezen. Nou dat is hier geen risico, het zijn best wel allemaal "dikke" woefies.
Nog ook ff snel wat stro bijgevuld in de hokken. Dan kunnen ze er weer ff tegen :-) 

Vandaag vanwege de koude geen training, dus lekker een rustdag voor ze.
Het ziet er trouwens weer schitterend uit hier. De zon schijnt volop met een strakblauwe lucht en dik de rijp op de bomen... weer een sprookjesplaatje...

Nou foto's komen in een ander bericht, ik kan ze niet meer hierbij oploaden!!!???!!!
Weet iemand waardoor dat dat komt, of een tip hoe je ze naderhand alsnog kunt bijvoegen?

Liefs S10

1 opmerking:

Gonny zei

Hej Christien, je kunt altijd naderhand nog foto's uploaden. Als je ze dan niet bovenaan het bericht wilt hebben, maar ergens in het midden of onderaan........Nou dan switch je naar Html bewerken, dan kun je heel gemakkelijk knippen en plakken. xxx Gon