dinsdag 1 februari 2011

4 weken en 1 dag!

Haha ik hoor jullie al lachen, tja maar het is zo, de balletjes zijn nu 4 weken oud en 1 dag! Ze hebben gisteren voor het eerst vast geweekt voer gekregen, de eerste keer dus bijgevoerd. Dan krijgen ze brokken die opgeweekt worden met heet water, tot een soort van dikke pap. Die wordt dan in een bak geplaatst en dan voor de pups neer gezet... nou die wisten wel raad ermee hoor. Ze "vräckten i sig" schrokten het hele goedje op, in no time was het weg... Moeders stond er nog bij om te kijken of er toch niet wat zou overblijven, of misschien naast de bak zou vallen, maar nee hoor... uiteindelijk heeft ze ze maar heel goed gepoets, haar 4 jonge balletjes en de lege schaal... :-)

Ik heb 2 kleine flosjes gekocht voor de pups en daar beginnen ze al aardig mee te spelen, alleen is er nu nog maar 1 over.... heb alles afgezocht maar kan de andere niet meer vinden. Nu vermoed ik dus dat Chrissy hem in stukken heeft geknabbeld en heeft opgegeten... wat minder dus, zowel voor haar, haar maag en darmen alsook voor de flos.. die nu R.I.P. is... en de pups natuurlijk ook die met zijn vieren nu 1 flosje moeten delen... dat wordt dus nog wel wat denk ik....
Maar als het goed gaat ben ik volgende week in Umeå op dinsdag dan zal ik wel kijken of ik wat meer flosjes mee kan nemen. :-)

Het zijn kleine varkentjes hoor onze balletjes...
ik geloof dat Gypsy een erg dominante dame is, die heeft de andere goed onder de "knoet". Bromt en blaft en bijt af en toe (op spelenderwijs) de andere pups. Ze gaan al goed op de "krant". Ik leg iedere keer verse kranten neer zodat ze daar op kunnen plassen en poepen. Dat gaat al erg goed. Als ze wakker worden en ze liggen in de werpkist dan gaan ze zelf er uit en zoeken de krant op om daar een plasje op te doen... het begin van de potty training is begonnen! De kranten worden regelmatig verwisseld en zo blijft hun nest, de werpkist goed schoon.
Hier dan nog wat foto's voor de afwisseling!

Liefs S10 enne tot de volgende keer weer :-)

3 opmerkingen:

Gonny zei

Ik vind ze allemaal om op te vreten, maar de derde foto van onderen, wauw, wat is die superleuk!
xxx Gon

Christien zei

Ja lief zijn ze he?
De meeste foto's zijn van Gipsy, die is het meest aktief en onderzoekt van alles... maar die van Goofy, dat is zo'n scheetje dat zie je gewoon aan de foto he.

Ik geniet er dagelijks van ;-)
zo af en toe krijg ik niets gedaan hier hahaha

xxxx S10 ook voor Peet

Marit zei

Hej hej Christien,

Afgelopen zondag hebben wij u gesproken tijdens de Emigratiebeurs, wij waren dat stel dat erg geïnteresseerd was in dat Metaalbewerkingsbedrijf -ben de naam even kwijt- (voor mijn vriend als Lasser) en ik als bloemiste.
Wij waren zo onder de indruk van uw verhalen over Zuid-Lapland!! Ik ga er één dezer dagen eens even goed voor zitten en meer info zoeken.

Ook gaf u mij het visitekaartje met het adres van deze Weblog, ik had beloofd er eens te gaan lezen en heb dat inmiddels dus gedaan.
Ik ga mij zeker abonneren, wil geen berichtjes meer missen!
Wat een droppies van hondjes hebben jullie nu in huis rondhuppelen, heerlijk!
Verder zag ik leuke foto's van de hertjes waar u ook over sprak op de beurs, oeh, dat wil ik ook hertjes in de tuin! hahaha Hier hebben we alleen maar spreeuwen!

Bedankt in iedergeval voor het leuke vertellen van uw belevenissen in het Hoge Noorden, wieweet ooit 'tot ziens'!

Med vänliga hälsningar,
Marit och Robert
Waddinxveen - Nederland