donderdag 3 juni 2010

Sorry sorry sorry.....

Long time no see, euh beter gezegd niet geschreven....
Sorry maar ik heb het erg druk gehad, druk met van alles en nog wat.
Ik zal een aantal dingen hier noemen...

Allereerst mijn heerlijke vakantie in Nederland. Het was alweer 1 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was en nu deze vakantie heb ik de hele tijd gelogeerd bij mijn moeder. Dat is een hele mooie en fijne tijd geweest. Ik denk dat ik, dat wij, dat ook nodig hadden om een gedeelte van de "verloren jaren" weer in te halen. Ze heeft me helemaal in de watten gelegd en verwend. Heerlijk was dat :-)Ik heb ook een hoop van haar, mijn, familie weer gezien, waar ik erg blij mee ben. Ooms en tantes die ik ruim 25 jaar niet heb gezien alsook neven en nichten waarvan ik onderhand het bestaan niet meer wist :-( Ik heb een mooie tijd gehad daar! Ik heb verder ook een aantal van jullie, vrienden en bekenden weer gezien, helaas was de tijd te kort om jullie allemaal te zien. Volgende keer weer beter!
Bedankt mam voor je goede zorgen die vakantie!
Hier is de zomer begonnen, de sneeuw was pas laat weg hier. Het is een enorms strenge winter geweest afgelopen jaar. Dat resulteerde dat een hoop van mijn bijenvolken zijn gestorven dit jaar. Ik had 8 of 9 volken ingewinterd en er leven nu nog slechts 4 ervan. Ik weet niet echt om het nog lonend is om dit door te zetten, ik zie het wel. Met zoveel verliezen in de winter is het niet echt lonend om imker te zijn hier.

Verder hebben we hier 2 jongeren in huis tot aan midzomer. Een zweeds meisje Ingrid, van 20 jaar uit Linköping en een Thaise jongen Thui, van 24 jaar. We zijn gastfamilie voor hun 2 gedurende 3 maanden in een uitwisselings projekt van CIU. (centrum voor international ungdomsutbytte = jongeren uitwissellings projekt) Ik ben bezig met het opstarten van een eigen zaak die bestaat uit verschillende peilers. Een deel ervan is het golfbaan restaurant in Åsele, wat 3 maanden per jaar open is. (juni-aug en een gedeelte van september)
Dan wil ik nog een half jaar studeren in Stockholm, van november t/m april 2011. Kom dan eens per 2 - 3 weken naar huis toe. Ik ben erg druk geweest met het schrijven van een ondernemersplan en de financiele delen om die aan elkaar te rijgen. Maar dat is nu gelukt. Per 12 juni begin ik te werken in het restaurant. Laten we hopen dat het een mooie goede zomer wordt met veel restaurant bezoekers!

Met de hondjes en ons gaat het verder prima!
Rob heeft nog ruim 2 weken school en dan is ie de rest van de zomer vrij. Ik geloof rond de 18e is zijn laatste werkdag. Dan gaat ie nog op en neer naar nederland. Hij helpt vrienden van ons met verhuizen met de vrachtauto. Hans en Ciska gaan terug naar Nederland toe. Ik vind dit erg jammer daar Cis een hele goede vriendin van mij is. Maar het is hun keus. Ik ga ze wel missen.... Het is schijnbaar toch niet zo gemakkelijk om te emigreren naar Zweden. Vorig jaar gingen ineens Marco en Linda terug naar Nederland en nu dan Hans en Ciska. Jammer maar het is zo....

Verder is dinsdag een goede vriendin hier in Hälla gestorven. Runa Edström, ze was de schoonzus van Ann Cathrin die in januari is overleden. Ze was pas 63 jaar. Soms is het leven zo onrechtvaardig.... In ons dorp Hälla wonen zowiezo niet al te veel mensen en het merendeel is ruim over de 65 hier. En dan nu op een zo korte tijd 2 jongeren die we moeten missen.... Ik heb er al menig traan om gelaten maar dat brengt haar niet terug. Voor haar is het beter zo, onnodig lijden is haar bespaard, maar voor haar familie en vrienden is het zwaar en moeilijk te accepteren.
Vila i fred Runa....
We hebben nog een hoop dingen hier te doen, o.a. het verven van het hele huis, dat moet deze zomer gebeuren. We hadden ook nog gepland om de tuin aam te leggen en de moestuin te doen maar dat gaat niet lukken. Als het er nog in zit willen we de speelwei voor de honden in orde maken en als alles heel goed gaat nog een terras aanleggen... dus werk genoeg :-)

Rob is weer gevraagd om het dames team te trainen, voetballen. Dat heeft hij nu weer op zich genomen, dus elk weekend 1 dag weg met de wedstrijden en dan 2 avonden per week trainen, dus hij heeft het ook fullt upp! Nou ik ga nu maar weer stoppen, was wel weer genoeg zo voor deze keer.
Ik zal echt proberen om vaker hier te zijn en te schrijven. Beloofd!

Liefs S10

ps schrijf graag een reactie of laat een berichtje in het gastenboek zodat ik weet dat jullie nog lezen :-)

Geen opmerkingen: