zondag 5 oktober 2008

Tjejträff igen!


Gullan, mijn mede eten bereidster :-)

Jep, nu was het "dags igen" (weer tijd) voor onze vrouwentref in Hälla.
Het was de eerste keer na de sommaruppehåll (zomerpauze) en we moesten er nog weer een beetje in komen. Vandaag hadden Gullan en ik voor het eten gezorgd. Het was een "salade buffet" vooraf met diverse soorten van ingredienten van gerookt vlees tot garnaaltjes, tomaat, komkommer, worteltjes, salade enz enz oh niet te vergeten Gullans superlekkere "inlagd röd lok" dwz ingemaakt zure rode uitjes... hmmmm heerlijk waren die! Gullan had de salade helemaal verzorgd.
Na dus 2 bordjes salade !!!! te hebben gegeten kwam toen de palt te voorschijn. Ik had zgn "fuskpalt" gemaakt, dat wil zeggen en snelle variant van de echte palt hierin Zweden. (neppalt) Palt is een aardappelgerecht dat in water gekookt wordt. Je hebt het in 2 varianten t.w. flat palt dat is de platte palt en de vanliga palt, gewone palt die dan gevuld is met gerookte spekblokjes. Ik had de flat palt gemaakt en het spek er apart bij gebakken geserveerd. Daarbij dan echte boter, lingonsylt (soort van cranberrie jam) en als je wilt nog wat sirap, een soort van suikerstroop. Als dessert was er dan een koek die ik gebakken had in de oven.
Was alleen de vanille saus vergeten, maar was toch lekker hoor bij een bakkie thee of koffie.
Ik heb geen foto's van het eten, dat was ik vergeten maar wel wat foto's van een aantal van mijn Hälla vriendinnen.
hier komen er wat.


Evi, de zus van Gullan


Runa


Anita

Na en tijdens het eten zijn diegene die het wilden dan heerlijk gemasseerd geworden door Carina (die dus neit op de foto wilde :-) )


Nou ik ga weer afsluiten meld me later nog wel weer eens,

Liefs S10

Geen opmerkingen: